Správný pop-song má podle ní fungovat jako horská dráha. „Většinou mají stejnou délku a jsou projektované podobným způsobem – přinášejí napětí i uvolnění, člověk cítí nervy a je vmáčknutý do sedačky. Popová hudba by tě měla vzít na podobnou jízdu,“ popisuje svou představu britská producentka SOPHIE v nedávném rozhovoru pro server The Muse a dodává: „Když je člověk dítě a ocitne se v zábavním parku, zažívá na všech těch atrakcích silné a primární pocity toho, co to znamená být člověk. Přesně tak chci, aby působila moje hudba.“
Když se SOPHIE před pěti lety vyloupla coby internetový fenomén, nevěděli si kritici s jejími chytlavými singly rady. Dráždilo je, jak stavěla příliš na odiv umělost, povrchnost, přeslazenost. Byl to líbivý taneční pop dohnaný bez výčitek do naprostého extrému. Sama se přitom držela striktně v pozadí. Byla skoupá na rozhovory, nefotila se, ve svých skladbách ani nezpívala, na jedno ze svých vystoupení dokonce pozvala dvojníka a sama stála za ochranku u pódia. Přesto její přímočarý rukopis záhy učaroval velkým hvězdám a SOPHIE brzy začala nenápadně určovat, jakým směrem se stočí mainstreamový pop. Spolupracovala s Madonnou, zpěvačkou Charli XCX či rapperem Vincem Staplesem a všechny postrčila k ještě euforičtějšímu zvuku.
Její aktuální debutové album Oil of Every Pearl‘s Un-Insides tak provázela velká očekávání. A SOPHIE nemohla projít větší proměnou. Anonymitu a žvýkačkový zvuk náhle střídá osobní, místy baladická a atmosférická hudba.…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 40 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].