Zbankrotuj, nebo chcípni
Gangsta rapper 50 Cent je dnes hlavně taktický byznysmen
Bouráci z ulice se s tím nemažou. Začalo to tím, že si sehnal soukromou sexuální videonahrávku, na níž byla zachycená přítelkyně jeho rapového rivala Ricka Rosse. Nastříhal do ní svoje vlastní záběry, vše opatřil zesměšňujícími nevkusnými komentáři a nakonec to celé vystavil na internetu.
Že to byl hloupý nápad, konstatovalo v první půli července i soudní rozhodnutí. Podle něho musí rapper 50 Cent zaplatit oné ženě Lastonii Levistonové odškodné za narušení soukromí ve výši pět milionů dolarů. Od verdiktu neuplynuly ani tři dny a hudebník, jehož magazín Forbes léta pravidelně řadí do první pětky nejbohatších hiphopových umělců a jehož majetek se ještě v květnu odhadoval na 155 milionů dolarů, vyhlásil osobní bankrot. Sama pokuta by jej na lopatky položit nedokázala, ale jak vysvětlil krátce po oznámeném krachu v noční show Conana O’Briena: „Musím se chránit. Když jste úspěšný, je to, jako kdybyste měli na zádech nakreslený terč – a všichni ho vidí. Stane se z vás ideální osoba pro soudní spory.“
Zprávu o bankrotu doprovázely na internetu vtípky, které si často pohrávaly s přízviskem 50 Cent a konstatovaly, že přesně tolik umělci zbude. Účelový tah je nicméně nutné vidět ve světle toho, že pro 50 Centa zosobňovaly hudba i podnikatelské aktivity boj o přežití, v němž vždy nasazoval kůži. Doslova a do písmene. Nebýt rapu nejspíš by bývalý drogový dealer zahynul v přestřelce na ulici nebo skončil ve vězení.


Od toho se odvíjí i jeho vztah k penězům. Když se z něj na…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Mohlo by vás zajímat
Každé varhany mají svou osobnost
Katedrála svatého Víta se po sto letech dočkala nového hudebního nástroje. Zdejší varhany v ničem nepřipomínají hudební nástroj, jaký najdeme na kůru typického českého kostela. Ten zpravidla tvoří několik dřevěných skříní umístěných vedle sebe, nástroj „levitující“ ve svatém Vítu má ale kovové píšťaly obnažené a spojené do jedné řady, jejíž konce jsou připevněné přímo ke stěnám chrámu. Čelo varhan, které návštěvník vidí odspoda, pak svým tvarem připomíná jakousi obří Panovu flétnu ve tvaru motýla. Nástroj je po mnoha odkladech konečně hotový a právě probíhá jeho ladění.









