Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Přílohy

Mít rád svoje město

Jak bude vypadat pohyb po městě v budoucnosti

95 A jaros R38 2012 • Autor: Respekt
95 A jaros R38 2012 • Autor: Respekt

Václav Baroch, odborník na ekonomiku dopravy z ČVUT, se při pohledu na pražskou veřejnou dopravu netají skepsí. Podle něj ji navzdory mnoha zlepšením v posledních dvaceti letech čeká úpadek. Vychází z peněz, které Praha v posledních letech za rozvoj veřejné dopravy utrácí. „Mění se víceméně drobnosti, na velké investice, které jsou třeba, ale město nemá peníze,“ říká Baroch. Město nestaví nové tramvajové linky, které by potřebovalo v místech, kam nedosáhne metro. Trasu A podzemky prodlužuje jen díky dotacím z EU. Potřebná trasa D, která by měla obsloužit velká sídliště na jihu města, kde se dnes jezdí v přeplněných autobusech, se odkládá na neurčito. V roce 2009 slibovali radní začátek stavby na rok 2011, vloni primátor Bohuslav Svoboda prohlásil, že stavět se může také až od roku 2020.

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 57 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].