36_R03_2010_n.jpg
36_R03_2010_n.jpg • Autor: Respekt

Strádání ostatních oborů posílilo postavení public relations

Myšlenka, že jakákoli publicita je lepší než žádná publicita, prošla v poslední době velkou zkouškou, alespoň ve světě obchodu. Nezasloužené bonusy, propadající se ceny akcií a záchranné vládní balíčky představují jen některé z problémů, které vyvolaly hněv médií i veřejnosti – a pro PR agentury vytvořily zlatý důl. Podle analytiků zvýšila hospodářská recese poptávku společností po public relations a pozvedla i prestiž oboru. „Dříve jsme byli jen páté kolo u vozu,“ uvedl , šéf společnosti Edelman, největší nezávislé PR agentury na světě. Dnes jsou však podle něj public relations „organizačním principem“ stojícím za řadou obchodních rozhodnutí.

36_R03_2010_s.jpg
36_R03_2010_s.jpg • Autor: Respekt
Podle údajů konzultační agentury Veronis Suhler Stevenson (VSS) vzrostly výdaje na public relations v USA v roce 2008 o více než čtyři procenta a v roce 2009 téměř o tři procenta, až na 3,7 miliardy dolarů. Ve srovnání s ostatními formami marketingu je to skutečně pozoruhodné. Výdaje na reklamu se v roce 2008 snížily o téměř tři procenta a v loňském roce o osm procent. Vyhlídky PR vypadají ještě růžověji, zahrneme-li do této kategorie také ústní šíření reklamy mezi zákazníky (Word of Mouth Marketing – WOMM), kam patří služby, které PR agentury často poskytují, například působení mezi autory blogů. Výdaje na tyto…

I_obalka.indd
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 45 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

I_obalka.indd
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 45 článkům z tohoto vydání.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na web@respekt.cz.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte