0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Polemika24. 6. 20078 minut

Může za nedostatek mozků vzdělávací systém?

Češi nebudou stačit na náročnější pracovní místa, pokud se nezačne reformovat už základní školství.

Tomáš Novotný, Dagmar Štrymlová
Astronaut
Fotografie: K čemu mi to vzdělání vlastně bude? - Autor: Tomki Němec • Autor: Respekt
Fotografie: K čemu mi to vzdělání vlastně bude? - Autor: Tomki Němec
Fotografie: K čemu mi to vzdělání vlastně bude? - Autor: Tomki Němec • Autor: Respekt

Češi nebudou stačit na náročnější pracovní místa, pokud se nezačne reformovat už základní školství. To byla vstupní poznámka vysokoškolského studenta Tomáše Novotného k našemu tématu Hon na mozky. Polemizuje s ním zástupkyně ministerstva školství.

↓ INZERCE

Tomáš Novotný

student manažerské informatiky

fakulty podnikatelské VUT Brno

Na základních školách jen minimálně funguje přinejmenším podpora rozvoje týmové spolupráce a pocitu uspokojení z dobře odvedené práce.

Dagmar Štrymplová

oddělení základního a základního uměleckého vzdělávání ministerstva školství

Právě probíhá reforma, která tyto problémy řeší. Změny by měly navodit i takové vztahy ve školách, jejichž odrazem budou samostatní, sebevědomí a aktivní lidé.

Tomáš Novotný:

Mozky neschází, jiný pohled na vzdělání ano. Člověk nemusí být velkým mozkem, aby dokázal vyjmenovat hned několik pádných důvodů nezájmu o vysokoškolské technické obory pramenící již od vzdělávání na základních školách. Přestože se najde mnoho lidí, kteří chválí české školství za velký rozsah a objem výuky, který je nejen v okolních zemích neobvyklý, je nutné identifikovat pramen nedostatků právě zde, v primárních fázích vzdělávání.

Základní školy přistupují k žákům…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc