0:00
0:00
Dopisy17. 6. 19964 minuty

Dopisy

Astronaut

Bohorovná ODS

Snad je vhodné, alespoň z mého pohledu, uvést na pravou míru Vaši analýzu volebních výsledků v karvinském okrese (Respekt č. 24/96), týkající se Marketingové laboratoře Ostrava: v době od 29. 2. - 9. 3. 1996 jsme provedli standardní průzkum veřejného mínění, což, jak určitě víte, není zdaleka totožné s volební prognózou. V té době, tedy na počátku března (!) naše výsledky signalizovaly okresním manažerům ODS daleko závažnější skutečnost, než byl „náskok“ před ČSSD: tři měsíce před volbami uvedla cca 1/3 voličů, že neví, koho bude volit (případně věděla, ale nechtěla své politické sympatie vyjádřit).Zdá se, že někteří okresní (jen?) politici ODS, nevyjímaje manažery, nejsou s to připustit, že jejich stamilionová kampaň, od ústředí až po obce, byla špatná. Karvinská manažerka sice ve vašem článku konstatuje, že „od roku 1990 tu podpora pravicové politiky pořád klesá“, ale jedním dechem suverénně prohlašuje, že v kampani nic nezanedbali! Kdo tedy asi získal tu třetinu nerozhodnutých, o kterých jsme věděli, že to jsou zejména voliči mladší, vrstvy méně vzdělané a dělníci? Jak právě na tuto cílovou skupinu reagovala kampaň ODS? Ve své bohorovnosti - nijak!Asi měsíc před volbami jsme měli poznatky o neúspěšnosti kampaně ODS. Nabídli jsme proto provedení expresního předvolebního průzkumu, navíc za velmi výhodných finančních podmínek. Pohříchu, přes naše…

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc