0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Kultura19. 5. 19914 minuty

Trouby v Tróji

Několik vlastníků rodinných domků v Praze-Tróji dostalo 8.dubna t.r. dopis, jehož odesilatelem byl Dopravní podnik hl.m.Prahy, kombinát - Státní podnik Inženýrské služby MHD.

Několik vlastníků rodinných domků v Praze-Tróji dostalo 8.dubna t.r. dopis, jehož odesilatelem byl Dopravní podnik hl.m.Prahy, kombinát - Státní podnik Inženýrské služby MHD. V dopise se sděluje, že tento podnik z pověření Magistrátního úřadu hl.m.Prahy připravuje výstavbu prodloužení trasy metra „C“ ze stanice Holešovické nádraží směr Severní Město. „Dle předběžně zpracované projektové dokumentace vyžádá si realizace této stavby demolici Vašeho rodinného domku v Praze 7 - ul.Nad Kazankou a po dobu její výstavby i zábor pozemků, které jsou ve Vašem vlastnictví“ - četli šokovaní majitelé vilek. Dále se jim oznamovalo, že příprava stavby je před vydáním územního rozhodnutí a o definitivním vedení trasy není příslušnými státními orgány pravomocně rozhodnuto, majitelé jsou zváni už za čtyři dny na jednání, aby došlo k „vzájemnému vyjasnění stanovisek“. Místo obligátního „Se soudružským pozdravem“ je tu sice pouze „Předem Vám děkujeme za účast“ (vida - smysl pro černý humor), ale jinak je to dopis jak z totalitních dob.

O co vlastně jde? Pokračování trasy „C“ pražského metra je možno provést - tak, jak se to dělo v centrální části dosud - ražením. Někdo chytrý však přišel se zlepšovákem: lze ušetřit tolik a tolik miliard, když se metro povede zčásti po povrchu - přes Vltavu krytým mostem, tvořeným třemi sdruženými tubami (jedna dvoukolejná a dvě jednokolejné), ty se pak v oblasti Tróje po několika stech metrech „zapíchnou“ do stoupajícího terénu, a dále povede trasa už…

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc