Nenechte si ujít•22. 7. 2011•1 minuta
Zlepšete kvalitu – jinak budeme nakupovat v Německu
Výrobci, dovozci a prodejci by měli honem rychle udělat něco s kvalitou potravin (i mnohého nepotravinářského zboží). Jinak se mohou dočkat toho, že budou lidé houfně jezdit nakupovat do zahraničí, hlavně do Německa.
![Kilo banánů s dvojitě zaslepenou studií, prosím.](https://respekt.mgwdata.net/2a0dfc/2011/04/31017270_jidlo_120.jpg)
Na českém trhu se prodává hodně levného, nepříliš kvalitního zboží. O takové zboží je poměrně velký zájem, lidé často preferují větší množství něčeho méně kvalitního než menší množství kvalitnějšího. Jenže bohužel je faktem – a nedávno publikované testy to prokázaly – že totéž zboží (myšleno stejný výrobce a stejné typové označení) prodávané na různých trzích může být různě kvalitní, bez ohledu na cenu.
Již dříve se hovořilo třeba o Coca-Cole, která je pro některé trhy slazena cukrem, pro jiné glukózovo-fruktózovým sirupem. Poprvé se o tom hovořilo v souvislosti s Mexikem, kdy Mexičané vyráželi do USA koupit si svůj oblíbený nápoj v kvalitnější, cukrem slazené verzi. Podobný rozdíl byl mezi Coca-Colou prodávanou v Česku (cukr) a na Slovensku (sirup). Tady jsme patřili ještě do té „lepší“ skupiny.
Celý příspěvek si můžete přečíst ZDE.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].