0:00
0:00
Denní menu14. 4. 20172 minuty

Lorde odmítá fungovat podle regulí šoubyznysu

Čtyři roky po vydání oslnivého debutu se vrací na scénu s albem, jež pojednává o zlomeném srdci i samotě. The Return of Lorde je důkladný portrét novozélandské zpěvačky, která sice zaznamenala fenomenální popový úspěch a za její fanoušky se prohlašovali Kanye West i David Bowie, ale sama odmítá přes svůj nízký věk fungovat podle regulí šoubyznysu.

Jonah Weiner na serveru The New York Times líčí setkání s podmanivou a nespoutanou tvůrkyní, která jej zavadí do svého hotelu i oblíbené restaurace ve městě. Ve svých jednadvaceti působí prý Lorde velmi soustředěně a rozhodně.

Než by opakovala šablonu debutu Pure Heroine, dala si raději několik let pauzu a zkoušela se autorsky vypsat. V jeden moment se tak rozhodla, že novinka Melodrama bude deskou, jež bude vyprávět příběh domácího večírku, což jí umožní uspořádat písně různé nálady okolo jasného schématu.

↓ INZERCE

„S večírky se to má tak, že v jeden okamžik začne hrát skvělý song a člověk je v euforii. A pak tu jsou chvíle, kdy jsi sám zavřený v koupelně, koukáš na sebe do zrcadla a cítíš se mizerně,“ popisuje Lorde. A dodává, že pár dnů před vydáním aktuálního singlu Green Light nedokázala vstát z postele. Tak intenzivní pocit ztráty kontroly měla.

Když pak dojde řeč na spolupráci s prvoligovým producentem a hitmakerem Maxem Martinem (napsal písně Britney Spears, Backstreet Boys, Kelly Clarkson, Katy Perry nebo Taylor Swift), kterému se nezdály některé postupy, s nimiž Lorde písně píše, zareaguje jen slovy: „Vždy jsem si dobře vědomá pravidel – v 60 procentech případů se jimi řídím, ve 40 procentech ne.“


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].