sobota 12. 11. 2016

Denní menu

Komentovaný výběr toho nejzajímavějšího ze světových médií od pondělí do soboty.

37 dnů. Přesně tak dlouho o sobě na sociálních sítích nedala vědět Kim Kardashian West a stále mlčí. To je dlouhá odmlka na kdekoho, avšak pro členku rodiny Kardashianových, kteří svůj byznys vybudovali na permanentním sdílení, se jedná takřka o odchod na odpočinek.

Pauza následuje poté, co byla Kardashian West na začátku října přepadena v pařížském luxusním apartmánu v Hôtel de Pourtalès. Z osobních důvodů je to pochopitelné rozhodnutí, avšak pro celebritu, jejíž značka vyrostla na sponzorovaném obsahu a zpeněžení každodenních činnosti, to je krok, který ji stojí peníze.

Reklama
Reklama

Konkrétně 300 tisíc dolarů týdně, jak kalkuluje Kari Paul ve svém článku pro server MarketWatch. To vše pramení jen z toho, že tato hvězda reality show spravuje o svém životě 86,6 milionu followerů na Instagramu a 48,9 milionu na Twitteru.

Ticho na sítí by se dalo číst i jako snaha Kardashian West nastavit si nově hranici mezi soukromým a veřejným prostorem poté, co zažila nečekanou násilnou invazi do soukromé zóny. Ukazuje se však, že jakkoli byla současná pauza podmíněná traumatizujícím zážitkem, Kardashian West se na sítě vrátí v plné síle. I v době nulové aktivity totiž denně nabírá followery po desítkách tisíc.

Reklama
Reklama
Reklama
Sledujte Denní menu na Twitteru
@dennimenu

Přihlaste se k newsletteru a žádné Denní menu vám už neunikne

Přihlášením se k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů, více informací.

„Každý zaměstnanec Facebooku by se měl stydět za to, co jejich produkt letos způsobil. Nabídl spletenec bizarních lží a zastaralých informací, které posloužily jako munice pro pokřikování a konflikty,“ opřel zostra do nejsilnější sociální sítě Damon Beres ve svém komentáři na serveru Mashable poté, co Donald Trump vyhrál americké prezidentské volby.

Předmětem jeho kritiky je diskutovaný News Feed, proti němuž odborná veřejnost brojí již několik měsíců - a potvrzuje to i jiný text na NYMag.com. News Feed pro mnoho lidí slouží jako dominantní zdroj informací o dění ve světě, avšak z pohledu tradiční žurnalistiky je obhospodařován a kurátorován zcela katastrofickým způsobem. Běží bez důkladného editorského dohledu.

Reklama
Reklama

Beres přesvědčivě argumentuje, jak News Feed staví na stejnou roveň důležitosti důkladně vyzdrojované materiály od držitelů Pulitzerovy ceny napsané pro The New York Times s obsahy antisemitských blogů typu The Right Stuff, popřípadě naprosto cílenými dezinformacemi. Kromě toho, že News Feed dostává k uživatelům informace, ke kterým vlastně inklinují, a nevystupují tak ze svého hodnotového okruhu, je právě tato nerozlišitelnost kvality klíčovým problémem.

„Za starých časů internetu jste také mohli narazit na antisemitské stránky,“ vysvětluje proměnu terénu Finn Brunton z New York University, který se specializuje na vztahy mezi společnosti, kulturou a technologií. „Ovšem vaše zkušenost a kritické uvažování vám umožnily vyhodnotit, že jste se ocitli na stránkách, které provozují nenávistní lidé. Bylo to poznat na designu, bylo to poznat na jiných stránkách, které linkovali. Když ale něco obíhá Facebookem, tak to prostě obíhá Facebookem. Vše se tu prezentuje stejným způsobem.“

Reklama
Reklama