0:00
0:00
Denní menu25. 3. 20172 minuty

Hudební slávu nejlépe předpoví lajky fanoušků na Instagramu

Nová generace rapperů se minulý rok dočkala velké popularity. Přitom měli máloco společného. Lil Uzi Vert se rád nechávala nazývat rockovou hvězdou, 21 Savage razil naprosto chladný zvuk a Lil Yachty odkazoval na zástupce staré gardy. Hudební publicista David Turner si však jedné spojitosti přece jenom všiml. Všichni tři skvělým způsobem zacházeli s Instagramem. Interagovali s fanoušky a nabízeli jim vhled do zákulisí i soukromí.

A právě podle Instagramu se podle Turnera dala předpovědět jejich blížící se sláva. Popularitu lze měřit mnoha faktory od lajků na Facebooku přes prodeje desek po streamy na Spotify. Žádný z těchto nástrojů není dokonalý a všechny nabízejí jen parciální pohled. Turner však za signál, při němž je radno zpozornět, pokládá nikoli celkový počet fanoušků na Instagramu, ale jejich aktivitu a zvyšující se procentuální podíl těch, kteří lajkují fotky.

Tam, kde nejpopulárnější posty mnohem slavnějších rapperů dostávají lajky od 0,3 do 3 procent fanoušků, dokázal Lil Yachty v roce 2016 vybudit k aktivitě u svých fotek okolo 10 procent followerů.  A podobnou tendenci lze vystopovat i mimo žánry, jako jsou rap nebo r'n'b. Projevuje se i na indie scéně, kde se jednomu selfie písničkářky Mitski dostalo lajků od 25 procent jejích fanoušků. A to právě v době, kdy se její kariéra hnula z malých klubů do větších sálů.

↓ INZERCE

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].