Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Analýza

Čekání na Avatara

Jedno se musí Jamesi Cameronovi přiznat. V oblasti marketingu se mu málokdo z filmových kolegů vyrovná.

Avatar
Avatar • Autor: Foto IMDb

Už teď je nejen díky šikovné kampani jasné, že prosincová premiéra jeho nového sci-fi spektáklu Avatar bude filmovou událostí roku, možná dekády. Právě dnes nabízí fanouškům po celém světě ve vybraných 3D kinech patnáctiminutovou ochutnávku.

Příběh filmu, kterým se po více než desetileté pauze na režisérské křeslo vrátil autor Titanicu, ukazuje, jak se s nástupem internetu změnily propagační techniky velkých hollywoodských hitů. Díky webu zesílil hlad po informacích o připravovaných nových projektech. Studia už měsíce dopředu před avizovanou premiérou rafinovaně dávkují informace z natáčení nebo nabízejí exkluzivní fotky. Stovky internetových stránek se soustředí výhradně na linkování trailerů, které se vnímají jako zvláštní žánr, jemuž fanoušci přikládají podobnou pozornost jako samotnému filmu.

AAvatar zvolil strategii přesně opačnou. Z přípravy třistamilionového filmu neunikly po dlouhé měsíce ani fotka, natožpak trailer. Ze strany producentů přicházely pouze zprávy o revolučním technologickém milníku v oblasti natáčení filmů. Avatar má být výjimečný ve dvou směrech: využívá možností čím dál levnější a dokonalejší počítačové animace jako žádný snímek před ním. A je to první hollywoodský blockbuster natočený plně ve 3D.

A spekulace fanoušků končí definitivně právě dnes. Po dlouhých drahotách udělal Cameron něco, co ještě žádný režisér před ním. Pouští lidem zadarmo patnáct minut z filmu, který se v kinech objeví až za čtyři měsíce. Podívat se na ně můžete jít o půlnoci do multiplexu Slovanský dům. Z hlediska strategie to je od tvůrců riskantní taktika. Našponovaná očekávání filmové revoluce mohou splasknout jako bublina.

Cameron ale ví, co dělá. Polední projekce pro novináře odkryla jeho karty. Na jazyk se cpe několik otázek. Půjde Cameronovým směrem skutečně vývoj filmové zábavy? Vážně od Jurského parku uplynulo pouhých šestnáct let? Budeme do pár let při vstupu do kinosálu fasovat pokaždé stereoskopické brýle? Po předpokládaném úspěchu Avataru možná ano. Těch patnáct minut ukázalo, že když nic jiného, tahle tříhodinová fantaskní podívaná bude fascinující pastvou pro oči.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte