Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Portrét herečky

Antonie Formanová hledá cesty, jak nebýt „jen“ vnučkou slavného režiséra

Absolventka Katedry alternativního a loutkového divadla FAMU se přes Duklu 61, Okupaci a loutkovou pohádku dostala do angažmá v Dejvicích. K tomu ji čeká první hlavní role v seriálu

Autor: Matěj Stránský
Autor: Matěj Stránský

Od ostravských dolů k národnímu obrození. Přes normalizaci, sex a loutkovou pohádku pro děti do Dejvického divadla. Tímto rozptylem by se dala popsat dosavadní kariéra pětadvacetileté herečky Antonie Formanové. Když na sebe před pěti lety poprvé upozornila v televizním filmu o neštěstí v ostravském dole Dukla 61, psalo se o ní víc jako o vnučce slavných dědů – režiséra Miloše Formana a spisovatele a politického vězně Jiřího Stránského. Její rodokmen, v němž figuruje i její otec, principál Petr Forman, byl „atrakce“. Slavné příjmení jí bezesporu otevíralo, otevírá a bude otevírat nejedny dveře. Stejně jako to, že patří díky své rodině do pražských uměleckých kruhů, kde se pohybuje třeba i režisér Dukly 61 David Ondříček, jehož otec byl nejbližším přítelem a kameramanem jejího dědy…

Fakt, že nastoupí od nové sezony do stálého angažmá v Dejvickém divadle – spolu s Annou Fialovou –, tak svým způsobem do popsaného obrazu beze švů zapadá. Na zkoušky na DAMU ji připravila kamarádka jejího táty Simona Babčáková, která ji zároveň přibrala do improvizační skupiny NO A!. Jinou členku Dejvického divadla, Marthu Issovou „bere od natáčení Dukly 61 jako sestru“. V inscenaci souboru Každý má svou pravdu alternovala za Veroniku Khek Kubařovou. V Anti.kvariátu Dejvického divadla účinkovala ve hře Játra s podtitulem Tři ženy, dvě dějství a jeden mukl podle scénáře svého děda a v režii své sestry Josefíny. „Bylo to úplně hladké přistání,“ říká o přijetí na prestižní tuzemskou scénu během setkání na pražské Letné. Do souboru, jehož poetika, prostředí, atmosféra i způsob práce jsou jí blízké, se nemusela, jako někteří její kolegové a kolegyně v zavedených divadlech, nijak „probourávat“. Navíc je součástí jejího příběhu i to, že během studií pracovala v divadle jako šatnářka.

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 47 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Vyberte si délku předplatného


II. Vyberte si něco navíc



Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. >>

Předplatné se uzavírá na dobu neurčitou.

V případě, že potřebujete daňový doklad, chcete objednat předplatné do zahraničí nebo byste například chtěli předplatné posílat na jinou adresu jako dárek, přejděte na e-shop Economie.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na [email protected] nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den od 7.30 do 17.00).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].

PAVEL BLAŽEK: PAN NEPOSTRADATELNÝ

Předplaťte si Respekt

Získáte přístup ke všem 47 článkům z tohoto vydání a také do všech vydání od r. 1990.