0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Kultura30. 7. 20161 minuta

Filmový úlet

Akční hrdinové osmdesátých let se na začátku těch devadesátých ocitli v prekérní situaci. Nástup nezávislých snímků a nové trendy si žádaly transformaci lehce tupých strojů na zabíjení. Jak Arnold Schwarzenegger, tak Sylvester Stallone tak krátce ukročili k infantilním komediím s „ženskou tematikou“, jež měly představovat protiklad k vyhroceným střílečkám a srozumitelný humor založený na kontrastu mezi testosteronem a estrogenem. Stůj, nebo maminka vystřelí (1992) je však důkazem, že tak snadné to nebylo. Stalloneho křečovitý pokus o zjemnění vlastní image tak zůstává dokumentem doby jako součást krátké průrvy před další změnou kurzu směrem k novému typu akčních hrdinů.

Stůj, nebo maminka vystřelí
Stůj, nebo maminka vystřelí
Stůj, nebo maminka vystřelí
↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc