Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Kultura, Kultura

Filmový úlet

Akční hrdinové osmdesátých let se na začátku těch devadesátých ocitli v prekérní situaci. Nástup nezávislých snímků a nové trendy si žádaly transformaci lehce tupých strojů na zabíjení. Jak Arnold Schwarzenegger, tak Sylvester Stallone tak krátce ukročili k infantilním komediím s „ženskou tematikou“, jež měly představovat protiklad k vyhroceným střílečkám a srozumitelný humor založený na kontrastu mezi testosteronem a estrogenem. Stůj, nebo maminka vystřelí (1992) je však důkazem, že tak snadné to nebylo. Stalloneho křečovitý pokus o zjemnění vlastní image tak zůstává dokumentem doby jako součást krátké průrvy před další změnou kurzu směrem k novému typu akčních hrdinů.

Stůj, nebo maminka vystřelí
Stůj, nebo maminka vystřelí

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 45 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].