Řady odpůrců režiséra Zdeňka Trošky jsou skoro stejně početné jako řady příznivců. Pro člověka, který chodí do kina častěji a sleduje i zahraniční tvorbu, působí autorovy nostalgické návraty do jihočeských vesniček plných furiantů a drben zastarale a zpomaleně. Jako by autorova vize světa stála v opozici vůči všemu modernímu či kosmopolitnímu a poskytovala divákům útočiště před chaosem dneška. A s novou komedií Babovřesky se dokonce může zdát, že tento hlad se nijak nemenší, ale naopak se etabluje.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 44 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].