0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Dopisy10. 6. 20013 minuty

Dopisy

Dementi prezidenta RSE

Dementuji nesmyslná opakovaná tvrzení místopředsedy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Petra Štěpánka o statutu česky vysílající americké stanice Rádio Svobodná Evropa. Pronesl je v pátek 8. 6. v Radioforu na Radiožurnálu. Tvrdil, že mezi RSE a RFE/RL (Radio Free Erurope/Radio Liberty) není žádná spojitost a že RSE je soukromou stanicí Pavla Pecháčka. České vysílání Rádia Svobodná Evropa bylo a je financováno americkým Kongresem, nikoli nějakými českými nebo americkými nadacemi, jak tvrdil místopředseda Štěpánek. Založil je Výbor guvernérů pro americké zahraniční vysílání, jmenovaný prezidentem USA. Tento výbor nadále řídí a financuje jak RFE/RL, tak i RSE. Grant pro RSE přichází prostřednictvím její mateřské stanice RFE/RL. Dohodu o společném vysílacím projektu stanice Český rozhlas 6/Rádio Svobodná Evropa podepsali nejvyšší představitelé Českého rozhlasu, RSE a RFE/RL. Svobodná Evropa poskytuje stanici ČRo 6/RSE z osmnácti vysílacích hodin denně přes dvanáct hodin. Proto se také američtí kongresmani 31. května zajímali v Praze o to, proč Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nyní monitoruje pouze tuto americkou stanici se sídlem ve Washingtonu, jmenovitě takřka výhradně pořady RSE na stanici ČRo 6. (K tématu viz Respekt č. 23/2001) Nevadí nám opakovaný názor místopředsedy Petra Štěpánka, že Svobodná Evropa není žádná posvátná kráva. Současnost i minulé…

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc