0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Na rovinu1. 11. 20113 minuty

Jak Kim k milionům přišla

Milé děti, věděli jste, že existuje divný svět, kde neplatí žádná normální pravidla? A že ten svět není zas tak daleko od nás? Autorka by dnes ráda do tohoto světa zabrousila. Vedle toho, že reálně hrozí další globální recese a eurozóna se řeckým plánem uspořádat referendum zase o něco přiblížila svému zániku, se tento týden udála další znepokojující událost - Kim Kardashian oznámila, že se rozvádí.

Pokud nevíte, kdo to je, nic si z toho nedělejte, ani autorka dodnes nedokázala zcela uspokojivě zjistit, co je přesně profesí této dámy, navzdory tomu, že Wikipedie tvrdí, že jde o „bussineswoman“, „televizní osobnost“, případně modelku. Reálněji to shrnul britský týdeník Guardian, který loni napsal, že její „jediný talent spočívá v jejím velkém pozadí“. Další proslulost si zajistila tím, že se narodila do rodiny slavného advokáta a před pár lety natočila „domácí porno“. Kim je prostě příslušnicí stále se zvětšující skupiny lidí, kteří jsou „famous for being famous“, neboli známí tím, že jsou známí.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Co je ale na ní (a skrze ní také na našem světě) skutečně zajímavé je objem peněz a míra pozornosti, kterou si jako někdo bez výraznějšího intelektu, talentu či vzdělání zajišťuje. Manželství, z něhož se teď snaží odejít, bylo uzavřeno před pouhými dvaasedmdesáti dny a přineslo jí obrovský zisk. (Ještě je tam druhý do páru, hráč basketbalové NBA Kris Humphries, nicméně v tomto případně hraje jasně druhé housle).

Na nejrůznějších dohodách s médii vydělali více než 18 milionů dolarů (americký týdeník People zaplatil dva a půl milionu dolarů za exkluzivní fotky, televize E! 15 milionů za dvoudílný svatební seriál). Protože celá svatba vyvolávala masivní pozornost, téměř všechno na ní bylo dodáno zdarma – od šatů, přes dort, pozvánky a šampaňské po předsvatební party v klubu v Las Vegas. Zásnubní prsten a další šperky dostali s obrovskou slevou. A lze očekávat, že rozvod přinese Kim další peníze.

Co si s tím počít? Platí totiž (a to i u českého bulváru), že svádět všechno jen na média není fér. Čtenáři jsou v tom namočení taky. Kdyby mediální domy nevěděly, že po tom lidi skočí, nebyli by jejich šéfové ochotni vysolit takové peníze. A lidi po tom skočili – jak televizní dokument, tak novinové zprávy trhaly rekordy.

Proč si ale tolik lidí chce číst o někom tak totálně nezajímavém? Tohle není příběh o popelce – Kim je z bohaté rodiny. Ani o zázračném talentu, díky kterému chudé dítě z přívěsu dobylo svět. Ani příběh úspěchu po letech tvrdé dřiny.
Takže proč? A co to říká o světě, v němž žijeme? Lámou si nad tím hlavu už i v New York Times a nic moc zatím nepřišli…


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].