Skupiny podniků, jež si najímají poradce, kteří mají zastupovat kolektivní zájmy skupiny, se musejí spoléhat na to, že je jejich poradce profesionálně bezúhonný a že se zdrží aktivit, při nichž by se dostal do střetu zájmů. Představte si tedy rozmrzelost členů Teplárenského sdružení poté, co zjistili, že jejich PR a lobbistická agentura AMI Communications/Pan Solutions namísto hájení zájmů celé skupiny jednala jménem jediného člena sdružení, a to ČEZu. AMI rozeslala členům sdružení dokument o stavu emisních povolenek pro CO2, zapomněla se však zmínit o tom, že pro bezplatné povolenky ve výši 68 miliard Kč bude způsobilý pouze ČEZ, a to z důvodu lhůty pro předložení investičního plánu do března 2010, o které taktéž nebyla zmínka a kterou již nikdo jiný nemůže splnit. Dokonce i pro kamarádíčky ČEZu v J&T to byla rána pod pás. Proč šlapou ČEZ a AMI po tolika kuřích okách? Inu, 68 miliard je 68 miliard. A proslýchá se, že Martin Roman ví, že mu u kormidla ČEZu zbývá už jen šest měsíců.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].