Nově postavené hotely v Praze patří k těm, jež silná koruna zasáhla nejsilněji. Postihla je trojnásobná rána – nižší zisky v přepočtu na koruny, rostoucí náklady na práci a nemovitosti a všeobecný pokles přitažlivosti Prahy jako turistické destinace. Za viníka hospodářského poklesu v Česku se budou čím dál víc označovat předražené nemovitosti. Negativní vliv vysokých cen nemovitostí je znát ve všech oblastech hospodářství a v krátkodobém horizontu se tyto náklady dají jen velmi obtížně snižovat. Hoteliérům, kteří tu začali investovat před několika lety, nemůžeme vyčítat, že nepředvídali dopad realitní bubliny a silné koruny, ale upadající status Prahy coby turistické Mekky vidět měli. Praha je skvělá, když jste tu poprvé, ale ve zlatých časech se jí nepodařilo realizovat strategii, jak přilákat lidi k opakovaným návštěvám. Současná krize to možná změní, ale pro některé z nových hotelů, které už čelí dilematu utopených nákladů, bude pozdě.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].