
Vydavatel Mort Zuckerman se na stránkách Financial Times nechal slyšet, že z termínu „podnikání v tištěných médiích“ už je tak trochu oxymóron, protože v tištěných médiích se dnes podnikat prostě nedá. Tenhle byznys je zkrátka závislý na inzerentech a ti houfně odešli jinam. HN, které patří k předním českým ekonomickým tiskovinám, reagovaly na změnu podnikatelského prostředí novým formátem, plným barev a velkých titulků. Karel Hvížďala z televize Z1 se nad tím pozastavuje. Proč slevovat z nároků, když okruh čtenářů HN se zvětšuje? Česká ekonomická elita čte jen v angličtině a na internetu, říká Hvížďala, takže HN by se měly zaměřit na střední a vyšší management, jehož příslušníci potřebují spolehlivé informace a analýzy. Ale je to doopravdy tak? Nový formát „Hospodářek“ se podobá formátu deníku USA Today, který má mezi byznysmeny na cestách docela úspěch. HN zkrátka sázejí na to, že většina českých podnikatelů a manažerů nemá až tak náročný čtenářský vkus. To nezní zrovna lichotivě, ale nejspíš to bude trefa do černého.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].