sobota 22. 10. 2016

Denní menu

Komentovaný výběr toho nejzajímavějšího ze světových médií od pondělí do soboty.

„Vůbec mi nedošlo, že když budu upřímně mluvit o něčem, co je velmi osobní, oslovím tím tolik lidí,“ vzpomíná newyorská rapperka Mykki Blanco na rozhovor z loňského roku, kdy poprvé přiznala, že je HIV pozitivní. „Někteří lidé mi říkali, že jsem to udělala jen jako marketingový trik. Ale kdo by tohle udělal jako marketingový tah? Vždyť je to můj skutečný život.“
 Právě naprostá otevřenost a úleva, jakou přináší, jsou leitmotivem jejího čerstvého debutového alba Mykki, které Mykki Blanco koncertně představí i v Praze - ve čtvrtek 27. října v MeetFactory.

Profil čerstvě třicetileté queer rapové umělkyně napsala pro server MTV Sasha Geffen a kromě coming-outu a drogových závislostí se v něm zabývá mimo jiné i tím, jak je v afroamerické komunitě stále těžké vystupovat jako transgender osoba.

Reklama
Reklama

Stěžuje si na to, že se již málokdo pozastavuje nad tím, že Bradford Cox z kapely Deerhunter vystupuje na pódiu v ženských šatech, ale když se na obal nové mixtape Jeffrey nechal v honosné róbě vyfotit rapper Young Thug, strhl se přinejmenším poprask.

V tuto chvíli Mykki Blanco své album, které natočila v plné střízlivosti, označuje jako první kapitolu svého přerodu. „Nechci, aby cokoli, co bylo typické pro mě jako dvacátnici, jakkoli ovlivňovalo můj život po třicítce,“ přeje si Mykki Blanco. „Na příští dekádu se dívám jako na svoji příležitost začít s čistým štítem. A udělat správně to, co se mi předtím nepovedlo. Aby se mi už skutečně dařilo.“

Reklama
Reklama
Reklama
Sledujte Denní menu na Twitteru
@dennimenu

Přihlaste se k newsletteru a žádné Denní menu vám už neunikne

Přihlášením se k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů, více informací.

Jaká budoucnost čeká populární kulturu? Umělá inteligence, virtuální realita i chytré telefony už pomalu změnily způsoby, jakými konzumujeme kulturu, ale co přijde dál? Nad tím spekuluje tým redaktorů listu The Guardian - a je to vcelku podnětné fantazírování, které uvažuje nad technologickými tendencemi, jimiž se může ubírat kinematografie, hudba, počítačové hry nebo výtvarné umění.

„Třicet let od dnešního dne a hudba se stále těší pevnému zdraví. Reunion Destiny’s Child zlomil všechny dosavadní rekordy na koncertním trhu a doprovází jej vydání pěti set hodinového dokumentárního filmu ve 3D. Do toho si Kanye otevřel svůj již třetí oděvní řetězec Kanyefield. Album tak, jak ho známe dnes, je ale už formát na vyhynutí. Tu změnu pociťujeme již nyní, kdy jej  umělci jako Beyoncé a Frank Ocean stále více propojují s vizuálním stránkou“ - to jsou ne zcela nereálné prognózy, které populární hudbě věští Peter Robinson.

Reklama
Reklama

O kus dál zase James Kettle popouští uzdu imaginaci, pokud jde o budoucnost stand-up comedy. „Budou-li vůbec v budoucnosti ještě existovat kluby zaměřené na stand-upy, není vůbec jisté, že se v nich bude publikum smát komikům z masa a kostí. Hologramy se už nyní používají v hudbě, a tak není vyloučeno, že jednoho dne ta sama technologie přivede k životu Billa Hickse nebo Robina Williamse a postará se o jejich comeback, dokonce klidně i společný. A nebo to budou roboti, kdo se tu postaví za mikrofon. Kupříkladu Will Jackson, šéf britské společnosti Engineered Arts, který se specializuje na humanoidní roboty a jehož RoboThespian předváděl stand-up už v roce 2013, je přesvědčený, že stroje jsou schopné nás rozesmát.

„S roboty nemůžete udělat v komedii chybu,“ říká s nadhledem. „Protože i když to bude stát za prd, pořád to bude sranda.“

Reklama
Reklama