Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost

Babiččino smoothie

„Smůsí, smůsí,“ volala rozzlobeně babička a bouchala zubní protézou do stolu. „Copak je, babičko?“ ptala se vnoučata. „Smůsí,“ odpovídala rozmrzelá stařena. „Aha, musí,“ pochopila vnoučata konečně, co ta babka zase šišlá. „Musí se to rozmixovat,“ dovtípili se. Babička se totiž v posledních hodinách snažila bezvýsledně rozmělnit v ústech jahodu, banán, jablko, hrušku a prošlý kompot. Laskavá vnoučata tedy uposlechla a ožužlané kousky pomixovala. Pak ochutnala. A užasla. Vznikl vynikající svěží, hustý, ale jemný nápoj. Vnoučata si chtěla dát ještě, ale než se otočila, babička jim to všechno vypila.

77sloupek_profimedia-cz_R29_s.jpg
77sloupek_profimedia-cz_R29_s.jpg • Autor: Profimedia.cz
Na počest babiččinu šišlání pojmenovali svůj vynález „smoothie“ a tenhle nápoj se teď rozhodně nosí. Hlavně mezi milovníky zdravé výživy – pokládá se totiž za velmi prospěšný, a to i tehdy, je-li hojně dosypán cukrem. Samozřejmě že sníst ovoce vcelku je úplně stejné, pokud tedy člověk nemá vyloženě nepadnoucí protézu. Ale smoothie zní líp a dá se lépe prodat, takže se stalo oblíbeným a rozšířeným zbožím v supermarketu i v mnohých bufetech se zdravou stravou.

Babka ještě vymyslela slogan „vaše denní dávka ovoce“ a pak předělala mixér na smoothie maker, vnoučata to začala prodávat, dobře si žili, a že to není žádný nový vynález, zatajili. Nápoje z mixovaného ovoce se totiž v USA prodávaly už od 30. let a smoothie zažilo svou první vlnu slávy už v době hippies a makrobiotiky.

Babička s vnoučaty si užívaly pohody a roky šly, jeden za druhým. Také vnoučata pomaličku stárla. Jednoho dne si babiččin oblíbený vnuk položil hlavu do jejího klína. Babka ho vískala po hlavě, pomaličku již lysnoucí. Byla však zlomyslná, takže se od ní nedalo nic dobrého čekat. Když nahmátla vnoučkovu lysinu, zvolala na celé kolo: „Pleš.“ Vnoučata však rozuměla „fresh“. Rozšířila tedy sortiment ještě o čerstvé ovocné šťávy. A protože fresh se nosí stejně jako smoothie, žijí tam s ovocnými nápoji spokojeně dodnes.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Karolína Vránková

redaktorka

vrankova_s.jpg
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 1074
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte