Mateřský jazyk je v ohrožení. Dnešní školáci mají malou slovní zásobu, dělají pravopisné chyby, nečtou, neumějí psát slohová cvičení. Dokonce horko těžko dají dohromady kloudnou větu. Za stejný sloh, který v osmdesátých letech hodnotili čtyřkou, dnes dávají dvojku, tak prý se snížila laťka ve snaze úplně děti špatnými známkami neznechutit. Učitelé češtiny už takhle bijí na poplach delší čas, naposledy minulý týden prostřednictvím dlouhého článku v Lidových novinách. Je tedy skutečně situace tak zlá? A pokud ano, jaké jsou cesty k jejímu zlepšení?
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 43 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].