Tehdy se ještě v New Yorku na veřejnosti smělo kouřit. Zvlášť když jste byl umělec, kterému kulturní smetánka klečela u nohou. Výtvarník Damien Hirst v takové pozici v roce 1996 byl, což dokládala i přítomnost Davida Bowieho, se kterým si tehdy nad cigaretou v soukromé Gagosianově galerii povídal. „V žádném případě! Nikdy nebudu vystavovat v Tate, vždyť ta je pro mrtvé umělce. To je fakt totálně směšná představa, muzea jsou sračky,“ odpověděl Hirst Bowiemu na otázku, jak by se mu zamlouvalo, kdyby mu jednou uspořádalo výstavu britské národní muzeum umění Tate Modern, a odklepl si popel do vlastnoručně vyrobeného obřího popelníku, na němž oba seděli.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 48 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].