Anketa: Byl/a jste spokojen/a s kvalitou výuky na žurnalistice? Připravuje podle vás studenty na to, co je v praxi čeká?
 

Eva Hrnčířová
Eva Hrnčířová • Autor: Respekt

06_R05_EVA_HRNCIROVA__respekt__s.jpg
06_R05_EVA_HRNCIROVA__respekt__s.jpg • Autor: Respekt
EVA HRNČÍŘOVÁ
zpravodajka ČT v Bruselu
O každé škole platí, že kdo chce, si z ní odnese víc, a kdo nechce, tak nic. Já jsem si odnesla základy televizní práce, a ty se mi potom hodily. Samotná žurnalistika je ale spíš řemeslo a na to stačí učební obor. Jenže novinář by měl být vzdělanější než nějaký řemeslník. V tomto směru mu ale škola žurnalistiky dává jen povrchní náhled – takové všechno a nic. Na základě svojí zkušenosti mi připadá jako ideální kombinace žurnalistiky s dalším oborem – v mém případě to byla evropská studia –, aby novinář taky věděl, o čem píše. Přičemž studium toho „hlavního“ oboru by mělo být hlubší než studium žurnalistiky. Protože tohle řemeslo má svoje pravidla, ale nejvíc se je stejně naučíte v praxi.

 

06_R05_n_me_ek-tom___s.jpg
06_R05_n_me_ek-tom___s.jpg • Autor: Respekt
TOMÁŠ NĚMEČEK
redaktor Orientace, Lidové noviny
Ne. Ne. Začátek 90. let byla zmatená, veselá doba a fakulta znovu hledala důvod své existence. Pro mě byli na škole nejdůležitější spolužáci. Nám mimopražským dala šanci žít pět let levně v hlavním městě, číst, chodit do kina, přemýšlet, nakazit se ambicemi v soutěživém prostředí a postupně začít pracovat v médiích. Nebýt fakulty, dnes bych novináře nedělal.

 

 

 

 

 

 

06_R05_prochazkova_jaros_s.jpg
06_R05_prochazkova_jaros_s.jpg • Autor: Respekt
PETRA PROCHÁZKOVÁ
novinářka
Nebyla. Jedna věc je, že se novinařině naučit nedá a jistý talent si člověk musí přinést z „domova“. Druhá věc je, že pro novináře je nezbytná znalost jazyků, a já jsem po absolvování fakulty neuměla ani anglicky, ani rusky, ani německy, prostě nijak. Nejhorší byla masa politických a nesmyslných předmětů jako metodika redakční práce, kde jsme se učili, na které straně máme mít telefon a jak si ořezávat tužku.
Nevím, jak funguje fakulta teď. Rozhodně by studenti měli mít více kontaktů s redakcemi, vyjíždět do zahraničí, zkusit si něco, kde se dějí dramatické věci, v Rusku či Afghánistánu. Škola by měla naučit studenty připravit se tak, aby riziko spojené s prací novináře bylo co nejmenší.

06_R05_SedlacekBW_s.jpg
06_R05_SedlacekBW_s.jpg • Autor: Respekt
PAVEL SEDLÁČEK
doktorand Masarykovy univerzity
Brněnská fakulta sociálních studií nabízí uchazečům možnost volby mezi teoretickými směry a těmi, které se zaměřují na praktickou produktovou žurnalistiku. Právě skončilo období státních závěrečných zkoušek. Při nich jsem si uvědomil, jakou širokou škálu studijních možností zájemci o brněnskou žurnalistiku mají: provádějí výborné kvalitativní i kvantitativní výzkumy z oblasti světa médií, natáčejí zajímavé dokumenty, působí jako respektovaní rozhlasoví a televizní reportéři, úspěšně publikují v periodicích například o nových médiích a médiích veřejné služby. Domnívám se, že především praktický výzkum představuje v měřítku českých zemí absolutní špičku.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na web@respekt.cz.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte