0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Ekonomika29. 8. 20105 minut

Deset procent by bylo krásných

Když Jiří Švorc (49) poprvé přišel do kanceláře, čekalo ho 20 překvapených předáků stavebních firem připravených na schůzku s jeho předchůdcem. O svém bleskovém nástupu i o tom, jak zlevnit české dálnice, mluví ve svém vůbec prvním rozhovoru s médii.

Čím jste přesvědčil ministra dopravy, aby vás, neznámého manažera působícího dosud spíše na okraji oboru, posadil do čela své klíčové organizace?

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Tu nabídku jsem dostal od náměstka Radka Šmerdy a bylo to tak, že mě prý doporučili zaměstnanci samotného ministerstva. Nejsem rozhodně člověk mimo obor, jak se píše v novinách. S tím úřadem jsem byl v častém kontaktu, stejně jako s ŘSD a dopravními projektanty vůbec. Pracoval jsem sice pro petrolejářské společnosti, jsem ale stavební inženýr a měl jsem na starost kompletní výstavbu čerpacích stanic v Česku – nejprve sedmdesáti staveb společnosti Aral, pak to samé u firmy OMV. Výstavbu silnic a dálnic, stejně jako dopravní strategii zdejších úřadů už roky detailně sleduji.

Jak konkrétně jste tu nabídku dostal?

Dostal jsem textovou zprávu, jestli bych měl o tu práci zájem. Odpověděl jsem hned, že ano.

Co jste za tři pracovní dny v úřadě stihl?

Mluvil jsem zatím hlavně s lidmi od samotného ministra, snažím se teď co nejrychleji pochopit vnitřní strukturu ŘSD, sešel jsem se s řediteli jednotlivých úseků, probral s nimi jejich agendu. Klíčové jsou samozřejmě úspory, musíme seškrtat polovičku rozpočtu – dojde tu k personální redukci počínaje generálním ředitelstvím až po poslední správu v regionech. Ministrovi jsem předložil vlastní plán, jak by ta nová organizace měla…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc