Reklama na Paříž
Steve Buscemi má problém. Alespoň v krátkém snímku bratrů Coenů s názvem Tuileries. Coby americký turista se totiž nedrží rady z bedekru, podle níž se má v pařížském metru vyhnout přímému očnímu kontaktu se spolucestujícími.
Steve Buscemi má problém. Alespoň v krátkém snímku bratrů Coenů s názvem Tuileries. Coby americký turista se totiž nedrží rady z bedekru, podle níž se má v pařížském metru vyhnout přímému očnímu kontaktu se spolucestujícími. Brzy zjistí na vlastní kůži, že Pařížané opravdu nemají pro zkoumavé pohledy návštěvníků města pochopení. Zvlášť když jsou upřeny na jejich ohnivě temperamentní partnerky. Černohumorná miniatura je jedním z nejlepších zástupců v antologii osmnácti přibližně pětiminutových snímků nazvaných Paříži, miluji tě.
Jak Mona Lisa
Povídkové filmy volně spojené místem, kde se odehrávají, nejsou ve filmové historii nějakou novinkou. Už na konci osmdesátých let spojili ve snímku Povídky z New Yorku (1989) síly Martin Scorsese,Francis Ford Coppola a Woody Allen. Také české hlavní město se už dočkalo vlastní kolekce. Ale Praha očima (1999), čtveřice vzájemně nesouvisejících příspěvků Vladimíra Michálka, Martina Šulíka, Michaely Pavlátové a Petra Václava, trpěla nesourodostí a kolísavou kvalitou. To Paříži, miluji tě se většině nástrah povídkových filmů elegantně vyhýbá. Dvacet režisérů z celého světa si rozebralo jednotlivé pařížské městské obvody a do jejich kulis zasadilo krátké etudy na téma lásky. Jednotlivé epizody nesou jména konkrétních čtvrtí, což posiluje zamýšlený koncept, že hlavním…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 52 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].