Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Nenašli jste, co hledáte?

Napište na [email protected]

Komentáře

Pomalá smrt digitálních práv

Jak se dají v hudebním průmyslu vydělat peníze on-line?

Jak se dají v hudebním průmyslu vydělat peníze on-line? Události posledních dnů odhalují různé strategie hudebních vydavatelství i samotných hudebníků. Začátkem října porota v USA odsoudila matku dvou dětí s příjmem 36 000 dolarů ročně k náhradě škody ve výši 222 000 dolarů za sdílení skladeb chráněných autorskými právy v P2P síti. Dne 10. října pak jedna z nejúspěšnějších rockových skupin na světě Radiohead splnila svůj slib, že hudební vydavatelství zcela obejde, zpřístupnila své nové album on-line a umožnila fanouškům, aby si sami určili cenu, kterou jsou za ně ochotni zaplatit.

Komplikovaná obrana

Zejména přední hudební vydavatelství již dlouho trvají na tom, že skladby prodávané on-line mají být zabaleny do virtuálních obálek, které znemožňují jejich vzájemné posílání e-mailem mezi přáteli nebo sdílení v P2P sítích. Tvrdí, že je to ten nejlepší způsob, jak bojovat s pirátstvím a zvyšovat prodej, a snaží se ho prosadit také prostřednictvím soudních sporů s internetovými piráty. Kritikové však namítají, že vydavatelství budou muset najít vynalézavější způsob, jak si vydělat.

Ať tak či onak, v hudebním průmyslu se kdysi jednotná fronta zastánců softwaru pro správu digitálních práv (digital rights management – DRM) rychle rozpadá. Společnost EMI, která je třetím největším hudebním vydavatelstvím na světě, v dubnu oznámila, že se technologie DRM vzdá. Jednička celého odvětví, společnost Universal Music Group, začala v srpnu…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 55 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].