Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda

Reklama

Často hledáte, jak…

Denní menu, Společnost

Airbnb ubytování nestačí, chce řídit každý okamžik našich výletů

Kanceláře Airbnb v Torontu; ilustrační foto
Kanceláře Airbnb v Torontu; ilustrační foto

Společnost Airbnb zřejmě jednou provždy změnila způsob, jakým cestujeme. Při návštěvách cizích měst už nepřespáváme v anonymních hotelech s dalšími turisty, ale v bytech místních lidí. Firmě to ale nestačí, chce dál růst a získat kontrolu i nad tím, co v oněch městech děláme. Ani ne před týdnem oznámila, že rozjíždí novou službu Trips, přes kterou si lidé budou moci objednat třeba komentovanou prohlídku historického centra Florencie přímo od tamních obyvatel, nebo si zaběhnout maraton v Nairobi.

Společnost, která prorazila na trhu díky geniálně jednoduché strategii, tedy dát dohromady lidi, kteří si chtějí přivydělat pronájmem svého bytu, a cestující, kteří na dovolené nebo služební cestě hledají autenticitu, se tím ovšem vzdaluje původní myšlence. Totiž že její uživatelé nechtějí být stádními turisty.

Služba Trips nepřijde hned a všude. Pilotní testovací verze se bude týkat jen dvanácti měst: Londýna, Miami, Nairobi, Havany, Florencie, San Franciska, Los Angeles, Tokia, Detroitu, Soulu, Paříže a Kapského města. V Paříži budou zájemci moci zažít výrobu houslí, láká webová stránka firmy. Do programu brzy nicméně přibude dalších 39 měst a cena zážitků se bude pohybovat od 30 do několika set dolarů.

I to je však pořád jen začátek. V další fázi chce firma kontrolovat veškerý čas od chvíle, kdy opustíme dům, až po náš návrat. Trips má nabízet letenky, pronájmy aut, objednávání potravin a návštěv restaurací – podobně jako to dělá Expedia nebo Kayak nebo také nejúspěšnější český startup Kiwi.com Olivera Dlouhého.

Airbnb sází na to, že právě autentický prožitek bydlení u místních odliší službu od konkurence. Zavedení služby Trips označuje za nejdůležitější tah ve své osmileté historii. Tento krok ovšem přichází v době, kdy lokální pronájmy narážejí na stále větší odpor místních, kterým se nelíbí, že Airbnb zdražuje nájemné pro rezidenty a vytlačuje je z center měst. Politikům od Barcelony po Berlín zas vadí, že z těchto pronájmů vidí méně daňových příjmů než u klasických hotelů.

Odborníci si myslí, že si tím vším firma připravuje půdu pro vstup na burzu a obraz expanze má posílit image silného hráče. Jenže jak poznamenává The Economist, Airbnb tím zároveň dává v sázku svoji identitu.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].