0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Vaše dopisy10. 1. 20102 minuty

2010: Rok, kdy se rozhodne

Píšete, že v rozpočtu nelze osekat výdaje na dálnice kvůli jedinečné možnosti spolufinancovat je do roku 2013 z evropských fondů.
Pomiňme teď otázku, zda by nebylo vhodnější investovat masivněji například do železnice, a přispět tak ke snížení hluku a exhalací v obcích i zvýšení bezpečnosti na silnicích významněji. Podstatné je, že ministerstvo dopravy plánuje nekoncepčně a odkládá seriózní prioritizaci dálničních projektů. I proto získalo v půlce finančního období zatím jen jednotky procent z částky asi 65 miliard korun, která je na české dálnice přislíbena z evropských fondů. Šance, že ČR získá v nejbližších letech celý zbytek, je mizivá.
Ačkoli všechny vysněné peníze z EU nepřitečou, daří se ministerstvu dopravy hrát kofinancovací kartou a nalévat peníze do řady sociálně a ekonomicky nezdůvodněných dálnic. A to i za cenu zvyšování deficitu státního rozpočtu, včetně kolotoče dluhopisů a půjček od Evropské investiční banky ve výši desítek miliard korun.
O serióznosti ministerstva dopravy si již dlouhou dobu cvrlikají vrabci na střeše. Raketově rostoucí schodek veřejných financí by měl být dostatečným důvodem, aby si ministerstvo financí na praktiky rezortu dopravy po letech konečně posvítilo.
Pavel Přibyl, Hnutí DUHA

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].