Sedím ve vlaku z Prahy, dojídám bílý jogurt s müsli, který je podle jídelního lístku dopravce „bestseller“, když vtom ke mně přistoupí průvodčí s přátelským dotazem: „Tak kde si přejete v Brně vystoupit? Židenice, nebo Dolní nádraží?“
Pro člověka, který není seznámen s brněnským děním a místopisem, těžko zodpověditelná otázka. Průvodčí tedy ochotně vysvětluje pro a proti obou variant: Vystoupit v Židenicích znamená nejprve přesednout na osobní vlak, poté kvůli opravě mostu v Zábrdovicích dvakrát měnit tramvaj. Z Dolního nádraží zase člověka stejným směrem přepraví jen přecpaný autobus.
Na chvíli zalituji, že jsem nejela autem. Lítost ale okamžitě zaženou vzpomínky na titulky českých médií: Dálnice D1 kolabuje, tvoří se desetikilometrové kolony. Dálnici úmyslně blokovali řidiči kamionů, jejich chování vyšetřuje policie. Stavební firma kradla konkurentům bagr a další techniku, opravy budou trvat déle.
Vystoupím tedy po radě spolucestujících nakonec na Dolním nádraží a – možná zázrakem, možná proto, že taková skutečnost prostě není – mě minou katastrofické scénáře o brněnské kolabující dopravě a mrznoucích davech, které se nevejdou na provizorní nástupiště.
Krok č. 1: vyřadit hlavní nádraží. Krok č. 2: zablokovat dálnici
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 39 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].