Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Fokus

Milovaný a nenáviděný

Jeff Bezos a jeho globální gigant rozhodně nemění jen způsob, jakým lidé nakupují

49-profil-bazos
Jeff Bezos • Autor: Ilustrace - Pavel Reisenauer

Nebývá obvyklé, aby se šéfové firem třásli při představě, že jim šéf jiné firmy, který neoperuje v jejich oboru a nijak jim nekonkuruje, zavolá a prostě je pozve na kafe. Nebo že – nedej bože – vydá tiskovou zprávu. S touto noční můrou se poslední dobou v noci budí ředitelé řady společností na celé planetě. Bojí se jednoduché věci: že americký miliardář Jeff Bezos a jeho Amazon (z něhož chce jednou udělat „on-line obchod se vším“) začnou podnikat právě v jejich oboru.

Žádné obavy

Třeba společnost Blue Apron by mohla vyprávět. Každý měsíc rozveze po amerických domácnostech osm milionů balíčků pro tak trochu líné kuchaře. Místo abyste nakupovali a googlovali návod na vaření, Blue Apron vám v krabici přiveze potřebné ingredience ve správném množství společně s receptem až pod nos. Úspěšně rostoucí společnost letos v létě v rozletu zarazila stručná informace, že se s vlastní verzí těchto balíčků chystá přijít právě Amazon – akcie firmy se propadly o více než třetinu a už se nevzpamatovaly. Jednoduše proto, že síle Amazonu, u nějž Američané utrácejí plnou polovinu všech svých výdajů na internetu, je téměř nemožné konkurovat. Jak píše on-line magazín Quartz: „Takový typ moci je skutečně děsivý.“

Jeff Bezos se před pár dny – a letos už dokonce podruhé – stal nejbohatším člověkem planety se jměním přesahujícím sto miliard dolarů. Zařídili to zejména američtí zákazníci, kteří tradiční podzimní slevový víkend známý jako Black Friday („černý pátek“) strávili na stránkách…

I_obalka_R49
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 39 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

I_obalka_R49
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 39 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Silvie Lauder

vedoucí rubriky, Fokus

Silvie Lauder
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 1468
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte