Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Kultura

Jak vycvičit letní filmové diváky

Mělo by jich přijít co nejvíc.
Mělo by jich přijít co nejvíc. • Autor: Matěj Stránský

Internetová stránka Box Office Mojo.com patří k nejlépe informovaným zdrojům, kolik, a kdy který americký film utržil peněz. Horší už je zjistit, kolik reálně stál, a kolik tedy nakonec případně vydělal. Studia tato čísla většinou nezveřejňují; nejvíc se stydí za sumy utracené za reklamu, jež u některých filmů mohou dosáhnout výše natáčecího rozpočtu nebo ji i překročit.

Box Office Mojo se navíc zabývá tím, kolik titul utrží v amerických a pak zámořských kinech, ale už nezveřejňuje, kolik přesně peněz z toho dostane studio – v USA si kina berou kolem 50 procent tržeb, v dalších zemích připadne hodně na lokální distributory. Chybějí rovněž údaje o prodeji a půjčování na DVD/Blu-ray discích, prodej televizních práv a peníze přicházející z placených on-line kanálů. Ale ani tak si normální smrtelník jinde než na Box Office Mojo neudělá představu, jak si jednotlivé filmy komerčně stojí. Tržby v kinech zkrátka může brát coby jakýsi ukazatel popularity nebo toho, nakolik dobře si film povede na dalších platformách.

28. dubna - 4. května, č. 18/2014
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 53 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

28. dubna - 4. května, č. 18/2014
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 53 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte