0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Společnost10. 4. 20119 minut

Proč se v hlavním městě staví předražené cyklostezky

Proč se v hlavním městě staví předražené cyklostezky

Podle mapy je to sice oficiální cyklostezka, ale jízda po ní nepřináší zrovna povznášející zážitky. Vše diktuje maximální opatrnost, cyklisté se tísní na trase společně s chodci, míjejí v těsné blízkosti sloupy veřejného osvětlení a nakonec jsou nuceni slézt z kola a dvakrát překonávat rušnou šestiproudovou silnici. Teprve potom čeká vysvobození v podobě cesty vinoucí se po loukách podél vltavského břehu.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Jsme na severním okraji Prahy a na to, že se nacházíme na jedné ze dvou hlavních městských cyklotras vedoucích podél Vltavy, na které zvlášť o víkendech jezdí stovky lidí od maminek s dětmi až po seniory, se jedná o poměrně nepříjemnou záležitost. Ovšem ne nadlouho. Podle dlouho odkládaného projektu má na cyklostezce u pražského Sedlce letos vyrůst luxusní betonová rampa, po níž budou moci cyklisté sjet na vltavský břeh přímo, bez otravného přecházení nebo motání se mezi auty. Cyklistické peklo se rázem promění v ráj.

Má to jenom jednu potíž. Celá stavba (dvousetmetrová rampa a přibližně stometrový nájezd na ni) bude stát neuvěřitelných osmnáct milionů korun. To je cena plně srovnatelná s cenami při stavbě českých dálnic. Městská cyklistika je dnes s oblibou obecně prezentovaná jako chytrý model dopravy i rekreace, který na rozdíl od automobilismu šetří vzduch, nezatěžuje rozpočty. V poslední době logicky zažívá rozmach a evropské metropole soutěží v tom, která dostane do ulic více…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc