0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Ekonomika17. 1. 20106 minut

Dobré zprávy

  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt

Strádání ostatních oborů posílilo postavení public relations

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Myšlenka, že jakákoli publicita je lepší než žádná publicita, prošla v poslední době velkou zkouškou, alespoň ve světě obchodu. Nezasloužené bonusy, propadající se ceny akcií a záchranné vládní balíčky představují jen některé z problémů, které vyvolaly hněv médií i veřejnosti – a pro PR agentury vytvořily zlatý důl. Podle analytiků zvýšila hospodářská recese poptávku společností po public relations a pozvedla i prestiž oboru. „Dříve jsme byli jen páté kolo u vozu,“ uvedl , šéf společnosti Edelman, největší nezávislé PR agentury na světě. Dnes jsou však podle něj public relations „organizačním principem“ stojícím za řadou obchodních rozhodnutí.

  • Autor: Respekt
• Autor: Respekt

Podle údajů konzultační agentury Veronis Suhler Stevenson (VSS) vzrostly výdaje na public relations v USA v roce 2008 o více než čtyři procenta a v roce 2009 téměř o tři procenta, až na 3,7 miliardy dolarů. Ve srovnání s ostatními formami marketingu je to skutečně pozoruhodné. Výdaje na reklamu se v roce 2008 snížily o téměř tři procenta a v loňském roce o osm procent. Vyhlídky PR vypadají ještě růžověji, zahrneme-li do této kategorie také ústní šíření reklamy mezi zákazníky (Word of Mouth Marketing – WOMM), kam patří služby, které PR agentury často poskytují, například působení mezi autory blogů. Výdaje na tyto…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc