Vary 7: Naše generace nikdy neřešila rovnováhu mezi prací a soukromím
S americkou producentkou Christine Vachon o spolupráci s lídrem R.E.M., nezávislém filmu a otázkách studentů, na které nemá odpovědi
Dva své filmy – romantické drama Minulé životy a Druhou šanci s Ewanem McGregorem – uvedla v Karlových Varech veteránka americké nezávislé scény, producentka Christine Vachon. Od 90. let je dvorní producentkou režiséra Todda Haynese, s nímž natočila například hudební filmy Sametová kocovina (Velvet Goldmine) nebo Beze mě: Šest tváří Boba Dylana (I’m not there), oscarové dobové drama Daleko do nebe (Far from Heaven) i jeho nejnovější snímek May December uvedený v Cannes „Za posledních několik let jsem natočila víc filmů než kdy předtím. Jen musíme víc přemýšlet, co dělá ten který film vhodný pro kina,“ říká.
Vyrostla jste v New Yorku v 70. a 80. letech. Zašla jste někdy do slavné Warholovy The Factory na Union Square – pobočky původního klubu otevřené do roku 1983?
Ne. Nebyla to moje scéna. A na vrcholnou éru The Factory jsem byla příliš mladá.


Ptám s v souvislosti s tím, že jste v polovině 90. let produkovala film Střelila jsem Andy Warhola (I shot Andy Warhol) režisérky Mary Harron o Valerii Solanas, radikální feministce, která se v roce 1968 pokusila Warhola zavraždit.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu