0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Agenda1. 4. 20233 minuty

Kreslit, zpívat, tancovat, točit, nebo hrát?

„Tak nám na základkách zabili hudební a výtvarnou výchovu,“ řekla posluhovačka panu Švejkovi, než oba přepnuli ze vzrušených facebookových diskusí na seriózní zpravodajské portály, kde zjistili, že se žádná vražda hudebky a výtvarky nekoná.

Bouřlivé debaty vyvolal návrh expertů ministerstva školství, aby se kulturní výchova na základních školách přizpůsobila 21. století. Zatímco donedávna byly malé děti v základní umělecké kreativitě odkázány pouze na kreslení a zpěv, dnes už jsou víceméně pro každou rodinu dostupné počítače nebo mobily, které toho nabízejí nesrovnatelně víc. Dá se s nimi fotit, točit, stříhat, mohou se podle nich kopírovat taneční sestavy nebo vidět, že hudba pro děti nemusí začínat lidovkami na flétničku, ale beatboxem na vlastní pusu. Proto experti navrhují, aby se výuka rozšířila o další umělecké obory: film, tanec a divadlo.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Zatím se neví, jak přesně se to provede. V očekávání hádek, které se kolem toho strhnou, navrhli revizoři rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání raději hned dvě varianty. První by stávající hudebku a výtvarku zachovala a další obory by si děti mohly vzít jako volitelný předmět. Druhá by k hudební a výtvarné přidala ještě filmovou, taneční a dramatickou výchovu – školy by si vybraly, které dva obory z těchto pěti chtějí učit, což by musely dělat minimálně pět let po sobě.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc