0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Kultura15. 11. 19925 minut

Nemazlivý polibek

Nemazlivý polibek

S Rádiem Kiss přišla nová agresivita

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Je čtvrtek 11.listopadu, 22 hodin 27 minut. Poslouchám Rádio Kiss. Jistá Daniela Křivková, zastavená redaktorem na ulici, právě vyhrává 200 Kčs. Říká totiž, nejspíš poučena nabádavými moderátory („Nezapomeňte větu, na kterou se vyhrává!“), že svůj přijímač přeladila na 98 FM. Kdyby to měla napsané na papíře či vylepené na autě - byla by bohatší o 500 Kčs. Pět minut nato moderátoři posluchačům sugerují, že „některé stanice asi nemají rády hudbu, kterou pouštějí, neboť ji přerušují svými vstupy“ a že „v Praze je nyní rádio, které pouští hudbu tak, jak si ji pouštíte doma, tedy bez přerušování“. Tím skvělým rádiem je pochopitelně Kiss. Tím zlým je míněna především Evropa 2.

Boj o produktivního občana

„To je klasický příklad komparativní reklamy, které se slušní byznysmeni snaží vyhnout,“ říká Josef Vlček z Evropy 2, jež se charakterizuje jako klidná stanice pro střední generaci (rozumějí jí lidi ve věku 25 - 40 let), tedy pro nejproduktivnější skupinu obyvatel. Na tu míří i Rádio Kiss. Tato stanice, pouštějící hudbu 60. - 90.let, se uvedla reklamní kampaní, která poněkud šokovala i otrávila. Do ulic vyšli studenti v tričkách s logem stanice na prsou a rozdávali samolepky na skla aut. Mnoho míst přikryly „kissácké“ transparenty a billboardové plakátovací plochy se začervenočernaly logem KISS. Na VKV, přesně na frekvenci 98,1 MHz - nikoliv 98 MHz, to je reklamní „zaokrouhlení“ - se…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc