Piráti odstartovali kampaň, do hry vracejí téma korupce
Mimo záznam: Další start – Alternativní televize jako výtah k moci
Čtete jeden z našich newsletterů. Přihlaste se k jejich odběru a budou vám chodit do e-mailové schránky. Máte z čeho vybírat. Silvie Lauder píše newsletter V pasti pohlaví, Markéta Plíhalová pak Jednotku intenzivní péče. Světovému dění se věnuje newsletter GARRIGUE, domácí politice newsletter PLAMÍNKOVÁ. Pomezí byznysu a politiku popisuje Sečteno, podtrženo, který připravuje Filip Zelenka.
Dvouciferným kurzem vpřed. Na pražském Smíchově, v Radlické kulturní sportovně, odstartovali Piráti svou předvolební kampaň a spolu s tím představili také program. Podobně jako většina stran slibují, že příjmy státu, které je třeba navýšit nejen pro výdaje na obranu, nebudou navyšovány pomocí daní. Zdeněk Hřib pak zmínil, že Česko nesmí dovolit „Ficům a Orbánům“ ohrozit evropskou bezpečnost – a sklidil potlesk.
Mezi stěžejní témata bude patřit bydlení, což bylo patrné už z předchozích kampaňových aktivit Pirátů i z kritiky směrem k původně pirátské novele zákona o bydlení z dílny Ivana Bartoše, jejíž upravenou formu vláda před několika týdny prosadila ve sněmovně a později i v Senátu. Do hry vracejí také boj s korupcí, tedy téma, které podle Zdeňka Hřiba v kampani už „netáhne“, jak nám řekl po svém zvolení předsedou strany loni na podzim.
Hlavním heslem kampaně je „Nakopneme to“. Tím „to“ je myšleno právě bydlení nebo boj s korupcí. Současně připomeňme, že strana, která by se ráda vrátila k dvouciferným výsledkům, se dnes pohybuje mezi 5 a 7 procenty voličské podpory. K vyšším ziskům by jí mohlo pomoci i spojení se Zelenými, u kterého se ladí detaily; ale o tom až později.


Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu