sobota 13. 5. 2017

Denní menu

Komentovaný výběr toho nejzajímavějšího ze světových médií od pondělí do soboty.

Spotify: Tajemství síly vytvořit hit. Zásadní vliv streamovací služby při popularizaci nové hudby popisuje pod tímto titulkem text Davida Peirce pro Wired. A startuje hned konkrétním příkladem zpěvačky Starley Hope a jejím singlem Call On Me. Měl to být její poslední pokus prosadit se jako písničkářka. Měla to být její labutí píseň, kterou vydala loni v červnu - ale nakonec to byla hymna vítěztsví.

Call On Me je aktuálně na 65. příčce americké singlové hitparády Billboard Hot 100, ve Švédsku získala prvenství a v osmi zemích má platinovou či zlatou desku. To vše díky Spotify a jeho playlistům. Streamovací služby totiž změnily nejen to, jak se hudba poslouchá, ale také to, jak se z písní stávají hity.

Reklama
Reklama

Peirce skvěle popisuje cestu Call On Me z jednoho ostře sledovaného playlistu do druhého – počínaje dánskou verzí New Music Friday. Vše pak vrcholí zařazením do playlistu Today's Top Hits, který sleduje 14,4 milionu fanoušků a virální efekt je zcela zaručen. Jak tu vysvětluje analytik hudebního průmyslu a blogger Mark Mulligan: Facebook sice má více uživatelů a YouTube více shlédnutí, ale Spotify je dnes platforma, která udává celou věc do pohybu.

A je to dávno především tím, že Spotify nejen přestává hudbu dominantně řadit hudbu podle alb, ale zříká se postupně i žánrů. To už není podstatné. Služba se dnes primárně zajímá o to, co posluchač dělá,  zjišťuje, jakou hudbu u toho chce slyšet -  a tu mu pak nabízí.

Jak se loni nechal slyšet Daniel Ek, šéf Spotify: „Co doopravdy chceme, je najít hudbu pro každý okamžik vašeho života. Tak smýšlím o Spotify budoucnosti - jeho cílem je naplnit co nejvíce chvil vašich životů hudbou.“

https://www.youtube.com/watch?v=8K5–2mFyKKQ

Reklama
Reklama
Reklama
Sledujte Denní menu na Twitteru
@dennimenu

Přihlaste se k newsletteru a žádné Denní menu vám už neunikne

Přihlášením se k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů, více informací.

Až nakažlivě optimistický a rozjařený profil herce a bývalého wrestlera Dwaynea Johnsona přináší obálkový text magazínu GQ. Napsala ho Caity Weaver a evidentně bylo těžké bezprostřednímu kouzlu této hvězdy nepodlehnout.

„Nikdo nevstává tak brzy jako Dwayne Johnson. Nikdo si nechodí tak pozdě lehnout. A nikdo není tak moc probuzený v těch hodinách mezi tím. Nikdo v Hollywoodu není tak bláznivý, tak motivovaný a také lépe placený. Ten člověk má tolik charismatu a ambicí, že snad zvládne cokoli. Komedie, akční snímky, hlasy pro animované postavičky. A dokonce se najdou lidé, kteří si myslí, že by se mohl stát prezidentem,“ píše.

Reklama
Reklama

Těch pár dnů, co Caity Weaver strávila s The Rockem,  jak je herec přezdívaný, ji pořádně zaskočilo. Především tím, jak velký a nepředstíraný zájem o své okolí tento herec jeví: „První, co Dwayne Johnson udělá, když se s vámi setká, je, že vám položí asi šest tisíc otázek a odpovědi si zapamatuje napořád,“ zjišťuje novinářka z překvapením.

A tak se hned v úvodu textu role obracejí a je to Johnson, kdo náhle zjišťuje víc osobních informací o novinářce než naopak. A takhle se prý chová ke každému, dělí lidi vlastně jen na dva druhy: na nejlepší přátele a na nejlepší přátele, které ještě nepoznal.

I to je kromě exotického, a přitom nezařaditelného vzhledu jeden z důvodů jeho popularity, kdy se z něj stal nejlépe placený hollywoodský herec. Jeho sláva je tak obrovská, že loni v červnu jej dokonce jeden z komentátorů listu The Washington Post zcela vážně navrhoval jako prezidentského kandidáta. Tehdy se tomu smál a s pobavením se o tu myšlenku podělil se 85 miliony svých fanoušků na Instagramu. Když otázku ohledně možné kandidatury dostává nyní, už se nesměje. „Myslím, že to je možnost,“ pronese slavnostně.

Reklama
Reklama