Snímek mexického režiséra Carlose Reygadase Post Tenebras Lux, jenž loni obdržel cenu za režii v Cannes, vyvolává dvě extrémní a protichůdné reakce. Buď se dočkává obvinění z elitářské sebedůležitosti a prázdné hry na umění, nebo se kolem něj spustí obhajoba utápějící se v impresích „tak to autor cítil a tak to cítím já, nechte se tím unášet“.

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 41 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na opravy@respekt.cz.
Inzerce • Předplatitelům reklamu nezobrazujeme