Prvních 15 minut•3. 1. 2009•4 minuty
Takový malý posun
Válejí se všude kolem, ale Patricie Fexová (1975) z nich dokázala udělat umění. Dnes říká, že si od kompaktních disků už dá pauzu. „O svých plánech do budoucna nerada mluvím. Ale každopádně další kruhové věci v plánu nemám, nechci se soustředit jen na jedno téma,“ vysvětluje výtvarnice, jejíž obrazy a videa jsou do 15. 1. k vidění v pražské Galerii kritiků.
![](https://respekt.mgwdata.net/d24134/2009/03/20433120_2009-37-mobr-55AR022009n.jpg)
![Fotografie: Krize ke mně zatím nedorazila. - Autor: Karel Cudlín](https://respekt.mgwdata.net/555662/2009/03/20433110_2009-37-vobr-55AR022009.jpg)
Válejí se všude kolem, ale Patricie Fexová (1975) z nich dokázala udělat umění. Dnes říká, že si od kompaktních disků už dá pauzu. „O svých plánech do budoucna nerada mluvím. Ale každopádně další kruhové věci v plánu nemám, nechci se soustředit jen na jedno téma,“ vysvětluje výtvarnice, jejíž obrazy a videa jsou do 15. 1. k vidění v pražské Galerii kritiků.
Jihlavská rodačka studovala dva roky brněnskou FaVU. V roce 1993 škola fungovala teprve druhým rokem, hledala si svou tvář a střídal se v ní jeden učitel za druhým. Fexová se dostala do malířského ateliéru, který vedl svým osobitým stylem Radoslav Kutra.„Zastával názor, že poslední novou věcí v malířství byl Cézanne a my bychom na něj měli navázat.“ Za rozhodnutím přejít z Brna do Prahy však podle Fexové nebyla ani tak její nespokojenost s fungováním ateliéru, ale spíš snaha změnit prostředí a objevovat nové věci. Na pražské AVU se jí dostaly vrchovatou měrou.
„Byla jsem trochu v šoku, první půl rok jsem řešila, co vlastně budu dělat,“ popisuje Fexová své pocity, když se dostala do rukou Vladimíra Skrepla, expresivního malíře a teoretika, který neuznává žádná dogmata. „Pak jsem ale zjistila, že je Skrepl spolu s Jiřím Kovandou skvělý učitel. Že k tvorbě přistupují podobně intuitivně jako já a zároveň ji do…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu