Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Trendy

Kabelku na týden

Michail Gorbačov si loni klidně sedl do limuzíny, aby dělal reklamu brašně Louis Vuitton.

2008-259-mobr-69nakupyR052008n.jpg
2008-259-mobr-69nakupyR052008n.jpg • Zdroj: Respekt

2008-259-vobr-69nakupyR052008.jpg
Fotografie: A zítra raději něco od Valentina. - Autor: Archiv • Zdroj: Respekt

Michail Gorbačov si loni klidně sedl do limuzíny, aby dělal reklamu brašně Louis Vuitton. Když si Angelina Jolie koupila kabelku Histoire od Valentina, dodal výrobce stejnou malou i pro její africkou dcerušku Zaharu Jolie-Pitt. A píší o tom noviny. Od New Yorku po Peking. A všude na světě se najdou lidé, které to upřímně zajímá.

Luxusní kabelky z předních módních domů, které většinou stojí aspoň deset tisíc korun, se vůbec chovají docela zajímavým způsobem. Velkou část jejich majitelek totiž tvoří ženy, které na ně objektivně vzato nemají. Konzultantská firma PriceWaterhouseCoopers na to dokonce vypracovala ve Velké Británii studii: dost podstatnou kategorií kupující luxusní zboží jsou mladé ženy do čtyřiadvaceti let, které se chtějí podobat celebritám. Večerní róbu si podle svých idolů asi nekoupí. A tak se spokojí s velkými slunečními brýlemi anebo s kabelkou.

Právě mladé ženy s omezeným kapesným, které ostře kontrastuje s touhou po pohádkovém světě, jsou zákaznicemi pro nové podnikání: půjčovny kabelek. „Holky kolem dvaceti mají dost času, všechno si projdou na internetu a mají pak přehled o všech novinkách, a co kdo nosí,“ říká Dominika Hampelová, spolumajitelka první české půjčovny kabelek Luxury Bags. Třiadvacetiletá studentka ekonomie založila půjčovnu nedávno, spolu se třemi dalšími studenty, a teď budují klientelu. Jsou jí jak mladé dívky, tak i ekonomicky zdatné podnikatelky, které ale nechtějí být vidět moc často s jedním doplňkem. Jejich vzor je nejznámější americká půjčovna Borrow Bags or Steal. Ta se za tři roky existence dopracovala k třem tisícům položek, popularitě a tisícovkám zákaznic po celých Státech. Na jejich stránkách je možné vidět, jak jejich kultovní taštička Paddington od Chloe putuje od Los Angeles přes Utah do New Yorku a zpět. „Svět je plný kabelkoholiků,“ zní heslo jejího zakladatele Michaela Smithe. Tato pozoruhodná a těžko vysvětlitelná choroba zřejmě dorazila už i k nám.

Reklama
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte