Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Nenašli jste, co hledáte?

Napište na [email protected]

Dopisy

Dopisy

Dementi prezidenta RSE

Dementuji nesmyslná opakovaná tvrzení místopředsedy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Petra Štěpánka o statutu česky vysílající americké stanice Rádio Svobodná Evropa. Pronesl je v pátek 8. 6. v Radioforu na Radiožurnálu. Tvrdil, že mezi RSE a RFE/RL (Radio Free Erurope/Radio Liberty) není žádná spojitost a že RSE je soukromou stanicí Pavla Pecháčka. České vysílání Rádia Svobodná Evropa bylo a je financováno americkým Kongresem, nikoli nějakými českými nebo americkými nadacemi, jak tvrdil místopředseda Štěpánek. Založil je Výbor guvernérů pro americké zahraniční vysílání, jmenovaný prezidentem USA. Tento výbor nadále řídí a financuje jak RFE/RL, tak i RSE. Grant pro RSE přichází prostřednictvím její mateřské stanice RFE/RL. Dohodu o společném vysílacím projektu stanice Český rozhlas 6/Rádio Svobodná Evropa podepsali nejvyšší představitelé Českého rozhlasu, RSE a RFE/RL. Svobodná Evropa poskytuje stanici ČRo 6/RSE z osmnácti vysílacích hodin denně přes dvanáct hodin. Proto se také američtí kongresmani 31. května zajímali v Praze o to, proč Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nyní monitoruje pouze tuto americkou stanici se sídlem ve Washingtonu, jmenovitě takřka výhradně pořady RSE na stanici ČRo 6. (K tématu viz Respekt č. 23/2001) Nevadí nám opakovaný názor místopředsedy Petra Štěpánka, že Svobodná Evropa není žádná posvátná kráva. Současnost i minulé…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 33 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].