Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Společnost

Pozdrav z Paříže

Tohle je prázdninová pohlednice. Pohlednice z města, kde každý chce to, co chce každý, a to jen proto, že to každý chce. Pohlednice z Paříže, kde je le snobisme doma a kde přesvědčí člověka třeba i o tom, že chce růžovou pánskou košili za sto eur.

Dokážou vás také přesvědčit, že chcete být na Champs-Élysées, ačkoli každý ví, že tahle otravná ulice, která se nedá přejít, je slavná především proto, že je slavná. Na levé straně se tvoří fronta, což na Champs-Élysées znamená, že se tu nabízí něco, co stojí za frontu. Proto se kolemjdoucí do fronty automaticky řadí, dychtivý dav usměrňují mladí muži bez trička, které jim nahrazuje vrstva hrudního svalstva. Ti, kdo vcházejí dovnitř, se tváří, že čekají zázrak, ti, kdo vycházejí, vypadají, že se právě stal, fotografují se s hrudníky a nápisem Abercrombie & Fitch. Tak se totiž tento zázrak jmenuje a je to americký řetězec, který prodává oblečení, hlavně v USA, nyní však expanduje také do Evropy. Paříž je jedno z prvních míst, kde otevřeli, a zdejší obchod je důkaz, že když se chce, lidé mohou chtít skoro cokoli.

Nic se ale nesmí zanedbat. Ani zvuk, a proto tu naplno hraje hit Unstoppable. Line se rovněž unstoppable vůně, kterápřipomíná velmi luxusní záchodek. Vůni rozprašuje personál, kterému se tady říká „modely“, především proto, že to jsou povětšinou modely. Kromě světa modelingu probíhá nábor také na univerzitách či na ulici, přičemž jen jedno kritérium je skutečně podstatné: bezchybný vzhled. V popisu práce mají modely stříkat vůni, chodit bez košile a během prodeje stále tančit v rytmu hitů.

Kdo nevypadá, jako že právě prošel úpravou ve Photoshopu, je odstraněn ze zorného pole zákazníků. Řetězec vedl už několik soudních sporů kvůli diskriminaci zaměstnanců a  většinu z nich prohrál, což však nic nemění na tom, že pro ošklivé tu není místo.

Svaly, vůně, hity, fronty. Zlatá mládež se přes to všechno omámeně protlačí až k růžové košili. Vítězně ji odnášejí, šťastní, že ji získali. Ne že by se nějak lišila od jiných diskutabilních růžových košil. Jen snad v tom, že ji nelze nechtít, když ji přece každý chce.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].