Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Rozhovor

Novotného moc je v okupování mediálního prostoru nesmysly

Záznam online rozhovoru s Vítem Klusákem o jeho dokumentu Dělníci bulváru

Kapitalista nesmírně pohodlného systému (Novotný)
Kapitalista nesmírně pohodlného systému (Novotný) • Autor: ČT

„Vztah dokumentaristy a postavy vždycky osciluje mezi snahou o empatii a soubojem, protože se musíte zkoušet dostat za tu slupku, ve které se chce každý z nás schovat a ukazovat se jen tak, jak sám sebe vnímá. Snažil jsem se Pavla Novotného pochopit a co nejvíc se přiblížit. A kdybych poodkryl něco víc, tak udělám všechno proto, aby to do filmu proniklo,“ říká dokumentarista Vít Klusák o stěžejní postavě svého televizního dokumentu Dělníci bulváru.

Snímek, který je součástí cyklu Český žurnál, sleduje výrobu bulvárních zpráv na webu Extra. Měl premiéru tuto středu na ČT2 (sledovalo ho 300 000 lidí) a záhy se na internetu a sociálních sítích rozeběhly velké diskuse právě o tom, zda  tu „doběhl“ Novotný Klusáka nebo Klusák Novotného.  

https://www.youtube.com/watch?v=Qx5bp86BEUI

"Hodinový snímek, v němž zachycuje především chod internetového deníku Extra.cz, slibuje provokativní zábavu i snadné pohoršení – prakticky stejně, jako to činí sama bulvární média u života celebrit, pouze se protentokrát hledáček otáčí na ně. Před Klusákem stál možná až příliš snadný úkol – být kritický k něčemu, co má tak vratké základy a takovou míru lacinosti, že na to nadávají i věrní konzumenti. Tkví v tom hlavní paradox naší doby: bulvár je etablovaný, ale není akceptovaný. A tak se režisér pokusil o něco jiného – o empatii. Namísto králů manipulace potom objevil smutné figury sežrané vlastním povoláním,“ napsal Kamil Fila v recenzi dokumentu v aktuálním čísle Respektu.


:39Tomáš
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat jak na Vás působil pan Novotný ml. Mě přišel jako člověk těsně před totálním šílenstvím, sesypáním, nebo sebevraždou.

14:10Vít Klusák
Dobrý den, jsem tu. A pardon za pozdější začátek, přebíhám z chatu ČT. K dotazu: asi tím myslíte tu překotnost, zrychlenost, díky níž se část diváků domnívá, že Pavel Novotný fetuje. Myslím, že ne, spíš je to projev workholismu v kombinaci s obavou, aby mu něco neuteklo, neboť jak říká - je to děsně konkurenční prostředí. A pak je taky potřeba zdůraznit, že Pavel je částečně obětí vlastní sebestylizace, protože se domnívá, že maska mediálního hovada ho šikovně vyčleňuje z bezejmenných řad jeho kolegů.

:19Herbert
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli jste v průběhu natáčení neuvažovali o přehodnocení dokumentu, kde by hlavní linkou příběhu byl Pavel/manželka potažmo Pavel/rodina? Bezesporu děkuji za zážitek! H.
14:42Vít Klusák
Herberte, díky. Dokument je otevřená struktura, takže své plány neustále přehodnocujete ve vztahu k tomu, co se s postavami děje. Původně jsem třeba velice stál o to, aby další figurou byl redakční fotograf Robert S., bývalý policista z jednotky URNA. Robert totiž neustále rozebírá etické hranice své práce, troufám se tvrdit, že se tím trápí. Tohle profesní dilema mě zajímalo, ale on nechtěl o natáčení vůbec slyšet. K Vašemu dotazu: v posledních dnech zvažuji, že bych Pavla sledoval dál, když k tomu dá svolení. Přijde mi jako výtečná figura nejen sám o sobě, ale i jako vhodný šém pro vhled do českého mediálního prostředí, které - domnívám se - se bude výrazně proměňovat, mnohem víc, než teď tušíme.

:49Marek Zukal
Natočili jste i něco, o čem jste si říkali, „to je moc drsný, to tam dát nemůžeme“, nebo jste taky byli připraveni „rezignovat na určitý morální hodnoty“?
14:48Vít Klusák
Mám pravidlo, že točím všechno, neautocenzuruju se na place, ale o to pečlivě pak posuzujeme se střihačkou Jankou Vlčkovou, kdy bychom už někomu ubližovali jen pro nějaký mělký efekt, apod. Občas se stává, že Janka je tvrdší, než já, který ty živé lidi potkal při natáčení tváří v tvář. Do filmu jsme nedali slečnu, co na redakčním konkursu připustila, že by byla ochotná se vyspat s celebritou výměnou za exkluzivní informace. Zamachrovala, odložila veškerou sebeúctu, vůbec nedohlédla, co říká. Musel bych ji poznat víc, abych měl právo takhle vstoupit do jejího světa a prezentovat ji jako děvku.

:47pavel
První reakce na váš film jsou hodně rozdělené. Ti, kterým se nelíbí, tvrdí, že jste dal Novotnému jen prostor k exhibici. Druzí namítají, že jste to na něj všechno hrál, aby se sám odkopal. Co je blíž pravdě?
14:15Vít Klusák
Asi ani jedno v čisté podobě. Vztah dokumentaristy a postavy vždycky osciluje mezi snahou o empatii a soubojem, protože se musíte zkoušet dostat za tu slupku, ve které se chce každý z nás schovat a ukazovat se jen tak, jak sám sebe vnímá. Snažil jsem se Novotné pochopit a co nejvíc se přiblížit. A kdybych poodkryl něco víc, tak udělám všechno proto, aby to do filmu proniklo. Novotný se rád předvádí, ale to není hra pro kameru, je to běžná součást jeho existence mezi lidmi. Lhostejno, zda je u toho natáčen.

:57endy
Zdravím Vás. Bylo něco, co Vás během natáčení překvapio nebo šokovalo?
Mě totiž moc ne, myslela jsem že půjdete víc do hloubky. Díky
15:33Vít Klusák
Co by pro Vás byla hloubka? Proč bych měl prahnout po šoku? Co to je za metu? Překvapilo mě, že vážně existují lidé, které naplňuje práce, která neprodukuje žádné hodnoty a že to dokážou reflektovat a stejně jim to nevadí. Netuším, co překvapuje Vás, mě takovýhle kraviny.

:18zokamůra
Dobrý den, proč jste povýšený levičák? Nechcete se polepšit? viz zde: http://www.digizone.cz/clanky/delnici-bulvaru-zpotvoreny-pohled-od-tvurce-skoro-vseho-vita-klusaka/
15:11Vít Klusák
Ha, ha.

:59Lenka
Dobrý den,
Reklama
Reklama

mě by zajímalo, jak jste se při natáčení cítil vy osobně, jako zúčastněný pozorovatel? Ať už při drobných „scénách z manželského života“ (pro mne velmi silné…) nebo při hovoru s tou zvláštní dívčinou, pro p. Novotného pracující jako fotografka „celebrit“.

Souhlasím s jedním z tazatelů přede mnou - p. Novotný působí jako člověk těsně před tím, než se mu celý život sesype jako domeček z karet, jeho blízké ženy působily vlastně daleko zajímavěji a silněji, protože netajily svou opozici(sestra, manželka).

15:29Vít Klusák
V ničem se to neliší od Vašich pocitů, když jste na návštěvě u kamarádů a oni se pohádají, atp. Jen je to rozšířeno o ten pocit zodpovědnosti, že filmem některé momenty umocníte a některé oslabíte a stále přemýšlíte, jak vybalancovat sdělnost, snahu dotknout se podstaty a přitom zbytečně neublížit. Prostě vaříte, hledáte ty správné poměry a doufáte, že Vám z toho nakonec nebude blbě, ačkoliv tušíte, že je někdy i potřeba, aby z toho bylo někomu blbě. Takže spíš vaříte lektvar, lék, co nemá jen chutnat.

:01Karel N.
Dobré poledne,

s Pavlem N. jste strávil několik dní/týdnů - je podle Vašeho názoru šťastný?

Díky.

Karel

14:19Vít Klusák
Myslím, že nežije v přítomnosti, takže asi úplně ne.

:37Iva Francová
Dobrý den, děkuji za dokument. Můj názor je, že se tam nechalo hodně prostoru pro exhibicionismus P. Novotného, ale zase si mohl každý udělal svůj názor na tuto osobu. Někdy mi to připadalo, že on režíruje vás. Jak vy teď zpětně vidíte dokument, ubral byste mu ten prostor pro ty jeho pseudonázory a že jste ho měl víc korigovat, nebo si naopak myslíte, že jste mu měl ve filmu nechat víc volnou ruku a víc místa na ty jeho myšlenkové průjmy?
Děkuji iva
15:08Vít Klusák
Postava dokumentu je vždycky spolurežisérem, mně to tak vlastně přijde v pořádku. Autor by měl jen hlídat, aby to nesklouzlo do nekritické sebeprezentace, případně když se tak stane, aby to bylo vidět. A já mám dojem, že oboje tam je. Nevím, co bych dělal jinak, energii toho typu si šetřím na další věci, protože jinak by se člověk jen trápil, co by měl zpětně měnit. Není mým cílem mít všechno pod kontrolou, náhoda a chyba jsou důležité aspekty procesu, kterým se programově nebráním a beru je do hry.

:08Jana
Dobrý den, čekal jste, že vybudíte u intelektuálů takové reakce jako například slova Jiřího Pavlovského na FCB: „Viděl jsem Dělníky bulváru a zjistil, že jsou horší věci než bulvární novináři - čeští dokumentární tvůrci. Afektované, bezobsažné a ještě víc manipulující veřejností než by zvládl jakýkoliv text o Ivetě Bartošové.“
15:15Vít Klusák
Taky mě to zaráží, jak moc ten film některé lidi irituje. Přehodili na mě nějak podvědomě povinnost vyřídit si to s bulvární stokou a teď jsou zklamaní, že jsem to nepojal jako nenávistný výpad?

:06Aeternus
Dobrý den,
jaký jste měl vy osobně vztah k bulváru dříve, než jste začal točit tento svůj dokument? Jaký postoj jste k němu zaujímal teoreticky, jak moc jste si ho i v praktické rovině pouštěl do života a nechával se jím ovlivňovat ve svém uvažování?

Zároveň mi dovolte při této příležitosti poděkovat vám i za vaše dřívější filmy. Každý, který jsem viděl, mě zatím obohatil (Český mír, Spřízněni přímou volbou, Život a smrt v Tanvaldu).

15:22Vít Klusák
Díky za podporu, občas mi tyhle vzkazy v záplavě výčitek pomáhají nejít dělat skladníka. Bulvár tyje z řeky televizní zábavy - myslím reality show, talentové soutěže, seriály - a my doma především kvůli dětem (i sobě) nemáme televizi, takže mi dělá problém se v těch tvářích orientovat. Takže se nejedná o nějakou programovou povýšenost, ale o obyčejnou lhostejnost, neznalost. Když si ověřuju informace, tak občas zabloudím na blesk.cz, protože třeba v případu Kramný zveřejňovali dřív a otevřeněji detaily, které seriózní kolegové teprve ověřovali.

:15Václav Kubák
Dobrý den, rád bych se zeptal, co si myslíte o jedné z největších hvězd naší branže - Domíškovi Myslivcové? Mám trochu pocit, že ji zneužíváte ke zlým účelům.
15:16Vít Klusák
Netuším, o kom je řeč.

:24Karel Jan Arnošt
Dobrý den.
Úplně mi stačilo, co jsem (ne celého) viděl včera. Je to něco odporného.
15:09Vít Klusák
To jste rychle hotov. Ale asi se takhle cítíte bezpečně, když si věci přísně rozdělíte na krásné a odporné. Co třeba šunka v aspiku? Krásné, nebo odporné?

:59Ariana
Zdálo se mi, že zbytečně tlačíte na Olgu Path-Štiplovou a chcete ji nějak znemožnit. Co mělo být cílem Vašeho výstupu a nátlaku, kdy jste jí strkal kameru do obličeje? Navíc si myslím, že jste jí ve filmu upřel její talent a neukázal, co vlastně přesně dělá a že je jiná než ostatní lidé z bulváru.
15:03Vít Klusák
Ariano, rozhodně jsem nechtěl Olze nijak ublížit, co bych z toho měl. Nevím, jak si její práci představujete, ale ono to opravdu spočívá v tomhle bloumání a občasném vyfocení někoho, kdo má blyštivé šaty, nebo se zastavil v elegantním protisvětle. Vůbec Olze neupírám, že je šikovná, citlivá fotografka, ale asi jste ve filmu zaznamenala, že sama říká, že ještě vydrží rok a zdrhá k něčemu smysluplnějšímu. Situaci, v níž se rozhodla v natáčení nepokračovat, jsem přečetl jako vděčný paradox: píšu do bulváru, kde se autorizace nenabízí ani ve snu, ale své vlastní vyobrazení chci plně spolurežírovat. Škoda, že Olga rezignovala na snahu nám vysvětlit, čeho se z naší (mé) strany vlastně obává.

:09Martin
Dobrý den, myslíte si, že rozum a chtíč mohou zůstat v opozici natrvalo?
14:20Vít Klusák
Doutník občas bejvá jen doutník. Naposledy jste se mě ptal před deseti lety. Co jsem tehdy řekl?

:13Karel Jan Arnošt
Pavel Novotný je stejně odporný jako jeho uslintaný, upocený a užvaněný otec. „Jablko nikdy nepadá daleko od stromu.“
14:22Vít Klusák
Tyhle levné odsudky se mi bytostně příčí. Vy jste svým rodičům podobný, myslím charakterově? Dokážete k nim být kritický? Nebo jsou to svatí lidé?

:51Xxx3
Dobrý den pane Klusáku,
To zaměření na pana Novotného a jeho plátek vyplynulo jak? Musím říct, že synonymem pro bulvár je alespoň pro mě Blesk. Byl jste dopředu zaměřený na něj (Novotného), nebo to bylo tak, že v ostatních redakcích moc netoužili po podobném dokumentu?
14:28Vít Klusák
K Novotnému mě přivedl jeho rozhovor pro slovenský deník SME, ve kterém - byť s velkou mírou cynismu - předvedl schopnost sebereflexe, resp. dokázal střílet i do vlastních řad, nekličkoval před otázkami, byl nečekaně nepředpojatý. Novotný podle mě nevědomky nastavuje nabroušené zrcadlo maloměšťáctví a pokrytectví, říká věci, které si často myslíme, ale veřejně vystupujeme jako lepší lidé. Škoda, že tuhle schopnost neumí v rámci své práce posunout někam dál, zatím to nepřekračuje škodolibý výsměch šoubizzové vyprázdněnosti, což je nošení dříví do lesa.

:52Petr Hrudka
Pane Klusáku, Dělníci bulváru se mi vesměs líbili. Zajímalo by mě ale, jakou úlohu mají tři záběry, které podle mého v dokumentu nemají svou roli: misky s jídlem, jakési dětské hřiště a vibrátory. Co tím chtěl tvůrce říci? Dále by mě zajímalo, zda nelitujete toho, že jste někdy překročil svou roli dokumentaristy a zdál jste se už „býti jedním z nich“? Bylo by něco, co byste na dokumentu změnil, udělal jinak? Změnila práce na dokumentu Váš pohled na bulvár? Děkuji za odpovědi a mějte se hezky.
16:43Vít Klusák
Antonín Kosík říká, že autor je ten poslední, který by měl právo interpretovat vlastní práci (dílo). Takže Vám neporadím, přijde mi dětinské k asociativnímu obrazu přikládat návod: Toto je princip slasti, třeba. Vnímejte to jako taková filmová odpočívadla, při nichž se můžete nadechnout před další scénou. Ničeho nelituji, jsem rád, že ten film je místy tím, o čem je, tzn. že si při něm kladete otázku, kde je ta hranice bulváru a jestli na ní nebalancuje i samotná reflexe bulvárních hráčů. Změnilo to můj pohled na osobnost Pavla Novotného, jeho figura je pro mě intenzivnější a především zneklidňující v tom, že vědomě rezignovala na smysluplnou žurnalistiku. Dřív jsem ho viděl jako namachrovaného blbečka, co o sobě a svém konání nepochybuje. Díky za všechny dotazy, už musím uvolnit počítač. Nazdar! VK

:14iga
Věděla Kateřina Kristelová, že je její rozhovor s Pavlem Novotným natáčen? Děkuji moc za odpověď.
16:24Vít Klusák
Zpočátku to podle mě nepochopila, respektive netušila, že Novotný má na sobě bezdrátový mikrofon. Později se prý vyjádřila, že jí to nevadí.

:12Jakub
Pokud se na svůj snímek podíváte necítíte jisté překvapení že se vám vymkl z rukou a že jste narazil na někoho kdo si za svým cynismem stojí a je silnější než vy? Jinak ta poslední scéna s dítětem je snad ještě horší než celý bulvár.
16:30Vít Klusák
Vtip je v tom, že dobrý film se Vám musí vymknout z rukou, protože jinak je to jen ilustrace předem vytyčených tezí. Nevím, proč bych měl Novotnému jeho cynismus brát, nebo se jej snažit přimět z něj ustoupit. Pavel se chce takhle prezentovat, já se ho ptám, abych si jeho východiska ověřil a on na nich trvá. Proč by to tak nemohlo být, když to tak je? Nepojímám své filmy jako souboje, z nichž musím vyjít vítězně. To bych pořád jen točil vlastní sebeprezentaci a to netuším, k čemu by bylo dobré - Vám i mně. jsem moc rád, že Vás ten konec nenechal lhostejným, asi je teda v pořádku.

:23Aleš Salaba
Dobrý den Vítku, chtěl bych pogratulovat za dobře odvedenou práci a za Vaše a Vašich kolegů vytrvání a natáčení a přes značnou nevoli některých „účinkujících“. Tím si myslím, že se dokument hodně pozvedl a následně jste za vytrvalost byli odměněni dobrým materiálem, nicméně v dokumentu postrádám jakýkoli závěr. Od poloviny dokumentu jsem očekával nějaké vyvrcholení, či nějaké uzavření celého dokumentu, které, dle mého názoru, zde chybí. Bylo to pouze zmapování bulvárního prostředí a to ještě jen okrajově. Myslím si, že na to jaký měl dokument reklamu a jaký měl potenciál, tak jste ho ani z poloviny nevyužili. Neměli jste v plánu dokument uzavřít nějakým shrnutím nebo čímkoliv? Děkuji
14:35Vít Klusák
Dobrý den, Aleši, dotýkáte se v tom dotazu časté - s prominutím nefilmařské - představy, jak takový dokument vlastně vzniká. Ta objednávka vyvrcholení, katarze, nějakého zvratu, který to elegantně všechno propojí vychází z pozic inscenované narace. My se tomu pochopitelně ve střižně snažíme dát tvar plynoucího příběhu, aby to drželo pohromadě, ale pracujeme pouze a jen s tím, co se doopravdy dělo. A skutečný konec je jen smrt a nám naštěstí nikdo z postav při natáčení neumřel… Máte možná pravdu, že je ten film nějak přirozeně otevřený ještě jednomu dějství, ve kterém by se mělo stát něco, co by představené postavy uvedlo před nějakou výzvu, nebo dilema, ale nic takového se od srpna 2013 nestalo a mně ten pocit konce připadal takhle dostatečný.

:09Renata
Dobrý den. Co plánujete natáčet v blízké době? Jakou reakci měli vyvolat Dělníci bulváru, pan Novotný si nepochybně přál, aby to něco vyvolalo? V dokumentu byl pan Novotný zachycen úplně v jiném psychologickém světle než, když vystupoval živě v Hyde Parku, která je ta pravá stránka? Sprostý egocentrista nebo člověk bojující za svou pravdu a velmi dobře se obhajující? Děkuji za odpověď.
16:23Vít Klusák
Ať si ten film žije vlastním životem, reakce je na opačném břehu, než stojíte jako autor. V Pavlovi se mísí obojí, mně ale přijde nejzajímavější ta vědomá regrese, kdy odkládá svoje schopnosti ve prospěch vážně míněných kousavých textů o necharismatičnosti porotců Superstar, nebo X-Factoru, nebo nevím.

:05marex
Dobrý den, váš dokument byl výborný, jediné, co bylo na hraně - možná za, bylo zaměření se i na dítě Pavla Novotného. Jako batole se nemůže bránit a říct, že v dokumentu o svém otci být nechce..
16:05Vít Klusák
Máte asi pravdu, ale nám přišlo v pořádku na té hraně zabalancovat, zatančit. Nevěděl jsem, co jiného proti té neprostupné stěně pragmatismu a sebe-ego-masáže postavit, než dětskou nevinnost. Právě mi tu jeden z redaktorů Respektu říká, že mu to vehnalo slzy do očí. Nedokážu říct, zda to je dobře, nebo ne. Možná spíš ne.

:01Vojta F
Dobrý den, díky za pohled do zákulisí jednoho tvůrce bulváru. Zajímala by mě ale i druhá strana opony - a to je: Proč myslíte, že 2 miliony lidí kupují a hltají bulvár? Co je k tomu vede?
14:53Vít Klusák
Mám teorii, že v případě škodolibého českého bulváru se především jedná o kanalizaci vlastních frustrací, neboli že lidé nakukují přes bulvár do světa domnělé elity a uklidňují se, že i její představitelé umírají na nemoce, topí se v dluzích, mají neurovnané osobní životy, podvádějí se navzájem, rozvádějí, pijou, fetujou… Nějakou roli tam bude hrát i pošilhávání po světě úspěšnějších, ale v Čechách prý nejvíc zabírají negativní zprávy ze světa seriálových hvězd, sportovců a modelek. Bulvár je tedy nejspíš hromosvod nespokojenosti většiny.

:47Alexandr
Zajimalo by me, zda ta slecna s kvetinkou na hlave se do te naprosto neuveritelne postavy pouze stylizovala, nebo zda ji skutecne je. Jeji zamysleni nad atmosferou mist, kde se nachazi hodne lidi „napriklad… hrbitovy“, patri k tomu nejsilnejsimu, co jsem si z dokumentu odnesl.
16:01Vít Klusák
Těžko se to odděluje - do jaké míry je to pečlivá sebestylizace a kdy už ji přijmete jako svoji přirozenost. Luděk Sobota už taky koktá pořád a Leoš Suchařípa v posledních letech ráčkoval i ve slovech, v nichž žádné „r“ nebylo…

:57Lukáš
Ahoj Víte, šéfredaktor Týdne J. Plesl uvedl na fb do statusu: „Dělníci bulváru strašná sračka. Vít Klusák by měl okamžitě vrátit diplom i kameru. Ta scéna s dcerou na konci byl těžkej faul. Manipulace vysoko nad Goebbelsem. Doufám, že mu to Novotňák vrátí, až se bude Klusák rozvádět.“
Dál se tam vyskytuje v příspěvcích, že to je spíš 13. komnata P.N., a že děti do toho nepatří, apod.
Vyjádříš se k tomu?
15:47Vít Klusák
Plesl a jeho Týden = bulvár v zákeřné podobě, protože to ze všech sil skrývá. Nepropojuju si pana Plesla s ničím, co mě někdy zaujalo, nebo mi přišlo užitečné, takže mě jeho velkohubé odsudky míjej. Nejvýraznější mi na něm přijde, jak si u holiče nechává dělat ten blonďatej přeliv. Představuju si, jak sedí s igelitem na hlavě a čte si u toho Elle.

:48Vojta F
Myslíte si, že Pavel Novotný má opravdu onu moc, o které mluví?
15:51Vít Klusák
Ne. Ta skutečná moc je nezáměrná: spočívá v okupování mediálního prostoru nesmysly, takže je mnohem složitější se pak orientovat, co smysl má. Je to podobné jako když si nacpete břicho popkornem a pak už si nedáte večeři, která by tělu prospěla. A taky: bulvár média depolitizuje, takže odvádí především mladé lidi od návyku vnímat noviny a informační servery jako prostor, který by je měl zorientovávat ve věcech veřejných.

:30Dirty Snachez
Pavel Novotný přeceňuje své kvality a bohužel díky tomu nevidí, že je pouze jeden v řadě, která míří do propasti a je jen otázkou času, kdy on sám šlápne do prázdna. Je to humorné a zároveň smutné sledovat, jak se vlastně vysmívá sám sobě a neví o tom. Souhlasíte?
15:56Vít Klusák
Je to možné. Ale já cejtím, že Pavel tuší, že by měl podřadit a uhnout na méně pohodlnou cestu a klást si vyšší cíle, než jen škodolibě bavit. Nedávno se zmínil o kauze, kterou by mohl investigativně řešit skutečný problém, souvisí to s pražskými taxikáři, ale z perspektivy, která by Vás asi hned nenapadla. Nebudu raději víc prozrazovat, abych mu to nepřekazil.

:36Jiří
Dobrý den, děkuji za Vaše dokumenty. Pan Novotný na mně v dokumentu působil jako chytrý člověk, který rezignoval na jakékoliv zábrany a rozhodl se vytěžit z bulváru maximum (peněz). Díky jeho inteligenci mu to jde dobře. Ale i když si chtěl udržet odstup, tak jej prostředí, které zpracovává, chtě nechtě také ovlivňuje a mění. Což si uvědomuje, ale neví, jak se s tím vypořádat. Je to jen můj dojem, nebo na Vás osobně působil podobně?
15:58Vít Klusák
Cejtím to obdobně. Napadá mě paralela s Tolkienovým prstenem. Čím častěji ho používáte, tím víc ho chcete, ba dokonce se stáváte poloprůhledným, i když ho sejmete. Něco za něco.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte