Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Kultura

Kdo se tady nakazil?

51-kultura_n.jpg
51-kultura_n.jpg • Autor: Respekt

Kampaň k filmu Paranormal activity ukazuje, jak úspěšně filmové společnosti zkrotily internet

Filmový průmysl nemá internet příliš v lásce. Alespoň na první pohled. Hlavním důvodem je filmové pirátství, kvůli němuž mizí v kyberprostoru firmám značné zisky. Internet ale zároveň může být pro filmový průmysl zlatým dolem. Nabízí nové marketingové možnosti, díky nimž mohou studia vydělat. Filmové společnosti tyto možnosti obratně využívají a mnohdy přitom obracejí naruby proklamovanné principy sítě jako jsou demokratičnost, svoboda a zásadní díl moci v rukou běžných uživatelů. Zatím posledním příkladem tohoto pohybu je mimořádně úspěšná kampaň k nízkorozpočtovému americkému hororu Paranormal Activity, který se právě objevil i v místních kinech.

51-kultura_s.jpg
51-kultura_s.jpg • Autor: Respekt
Stará finta
Celý příběh média převyprávěla jako „filmovou senzaci“ zhruba následovně. Paranormal Activity natočil za 10 tisíc dolarů designer videoher Oren Peli. Film sleduje pár, jenž se rozhodne přijít na kloub záhadným jevům, jež se odehrávají v noci v jejich domě. Nainstaluje proto do ložnice kameru, která sleduje, co se děje, když dvojice spí. Film se tváří jako autentické video. Peli obeslal filmové agenty a jeden z nich uspořádal projekci, jež údajně vyděsila diváky k smrti. Ti začali šířit zprávy na internetu. Přidali se k nim fanoušci festivalu Screamfest, kde studio…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 48 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel, přihlaste se.
Čtěte již teď v našich aplikacích
App Store Google Play Amazon
2009_obalka_R51
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 48 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Jindřiška Bláhová

redaktorka, kultura

blahova
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 319
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte