Bohatě by stačilo, kdyby dělal jen rap. Když ale Vladimir 518 mluví o pověstném rozpětí své činnosti, zdůrazňuje, že ho málokdy přitahovala hloubka, ale vždy šířka. Než by jednu disciplínu zkoumal do detailů, raději se vrhnul na další, další a ještě další. Díky tomu to dnes vypadá, skoro jako by se všechny nitky tuzemského kulturního života sbíhaly k jeho osobě.
Minulost ho pojí s graffiti scénou a platí za zdejšího nejúspěšnějšího rappera, který stál s triem PSH u zrodu žánru. Spoluzakládal hudební a knižní vydavatelství BiggBoss. Rozběhl projekt Kmeny mapující městské subkultury, který se z jedné publikace rozrostl do trilogie, dokumentárního seriálu, výstavy a nakonec inspiroval i divadelní hru. Napsal knihu rozhovorů s výtvarníky Obsese. Aktuálně připravuje televizní cyklus spojený s výstavou, který by měl v očích veřejnosti rehabilitovat československou architekturu z let 1958–1989. Se skladatelem Miroslavem Srnkou zase chystá hudební kompozici pro Českou filharmonii a k tomu před měsícem vydal třetí minimalisticky tvrdé sólové album Ultra! Ultra!, kde – jak už bývá v jeho tvorbě zvykem – dává průchod primitivnímu, machrujícímu já. Tvrdí o něm, že v takhle čisté podobě už bude jeho poslední deskou.
„Pokud volit cestu, volím cesty,“ zní výstižný popis jeho multifunkčnosti v nové skladbě Jenom jestli víš. Každá z těch různých cest přitahuje jiný druh publika. Ovšem všechny aktivity osmatřicetiletého Vladimira 518 mají jedno společné: každý…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 38 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].