Nejvýraznější změnou v dlouhodobém výzkumu je úbytek žen, které nechodí nikam – z 32 procent v roce 2004 se tato skupina snížila na 20 procent žen. „Týká se to všech žen, ale nejvýrazněji je úbytek žen, které nechodí vůbec nikam, znát u ročníků nad 45 let,“ říká analytik Centra pro výzkum veřejného mínění Jiří Vinopal.
U žen lze sledovat i změnu ve struktuře nápojů: v letech 2006–2011 nahradila část z nich studené nealkoholické nápoje pivem a zvyšuje se i obliba teplých nealkoholických nápojů, což souvisí s rostoucím příklonem ke kavárnám. U mužů se nic nemění, pořád vede pivo.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 52 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].