sobota 13. 5. 2017

Denní menu

Komentovaný výběr toho nejzajímavějšího ze světových médií od pondělí do soboty.

Až nakažlivě optimistický a rozjařený profil herce a bývalého wrestlera Dwaynea Johnsona přináší obálkový text magazínu GQ. Napsala ho Caity Weaver a evidentně bylo těžké bezprostřednímu kouzlu této hvězdy nepodlehnout.

„Nikdo nevstává tak brzy jako Dwayne Johnson. Nikdo si nechodí tak pozdě lehnout. A nikdo není tak moc probuzený v těch hodinách mezi tím. Nikdo v Hollywoodu není tak bláznivý, tak motivovaný a také lépe placený. Ten člověk má tolik charismatu a ambicí, že snad zvládne cokoli. Komedie, akční snímky, hlasy pro animované postavičky. A dokonce se najdou lidé, kteří si myslí, že by se mohl stát prezidentem,“ píše.

Reklama
Reklama

Těch pár dnů, co Caity Weaver strávila s The Rockem,  jak je herec přezdívaný, ji pořádně zaskočilo. Především tím, jak velký a nepředstíraný zájem o své okolí tento herec jeví: „První, co Dwayne Johnson udělá, když se s vámi setká, je, že vám položí asi šest tisíc otázek a odpovědi si zapamatuje napořád,“ zjišťuje novinářka z překvapením.

A tak se hned v úvodu textu role obracejí a je to Johnson, kdo náhle zjišťuje víc osobních informací o novinářce než naopak. A takhle se prý chová ke každému, dělí lidi vlastně jen na dva druhy: na nejlepší přátele a na nejlepší přátele, které ještě nepoznal.

I to je kromě exotického, a přitom nezařaditelného vzhledu jeden z důvodů jeho popularity, kdy se z něj stal nejlépe placený hollywoodský herec. Jeho sláva je tak obrovská, že loni v červnu jej dokonce jeden z komentátorů listu The Washington Post zcela vážně navrhoval jako prezidentského kandidáta. Tehdy se tomu smál a s pobavením se o tu myšlenku podělil se 85 miliony svých fanoušků na Instagramu. Když otázku ohledně možné kandidatury dostává nyní, už se nesměje. „Myslím, že to je možnost,“ pronese slavnostně.

Reklama
Reklama
Reklama
Sledujte Denní menu na Twitteru
@dennimenu

Přihlaste se k newsletteru a žádné Denní menu vám už neunikne

Přihlášením se k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů, více informací.

Spotify: Tajemství síly vytvořit hit. Zásadní vliv streamovací služby při popularizaci nové hudby popisuje pod tímto titulkem text Davida Peirce pro Wired. A startuje hned konkrétním příkladem zpěvačky Starley Hope a jejím singlem Call On Me. Měl to být její poslední pokus prosadit se jako písničkářka. Měla to být její labutí píseň, kterou vydala loni v červnu - ale nakonec to byla hymna vítěztsví.

Call On Me je aktuálně na 65. příčce americké singlové hitparády Billboard Hot 100, ve Švédsku získala prvenství a v osmi zemích má platinovou či zlatou desku. To vše díky Spotify a jeho playlistům. Streamovací služby totiž změnily nejen to, jak se hudba poslouchá, ale také to, jak se z písní stávají hity.

Reklama
Reklama

Peirce skvěle popisuje cestu Call On Me z jednoho ostře sledovaného playlistu do druhého – počínaje dánskou verzí New Music Friday. Vše pak vrcholí zařazením do playlistu Today's Top Hits, který sleduje 14,4 milionu fanoušků a virální efekt je zcela zaručen. Jak tu vysvětluje analytik hudebního průmyslu a blogger Mark Mulligan: Facebook sice má více uživatelů a YouTube více shlédnutí, ale Spotify je dnes platforma, která udává celou věc do pohybu.

A je to dávno především tím, že Spotify nejen přestává hudbu dominantně řadit hudbu podle alb, ale zříká se postupně i žánrů. To už není podstatné. Služba se dnes primárně zajímá o to, co posluchač dělá,  zjišťuje, jakou hudbu u toho chce slyšet -  a tu mu pak nabízí.

Jak se loni nechal slyšet Daniel Ek, šéf Spotify: „Co doopravdy chceme, je najít hudbu pro každý okamžik vašeho života. Tak smýšlím o Spotify budoucnosti - jeho cílem je naplnit co nejvíce chvil vašich životů hudbou.“

https://www.youtube.com/watch?v=8K5–2mFyKKQ

Reklama
Reklama